Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan jeg få mikse deg?


Anbefalte innlegg

Driver å øver meg på miksing, og fant raskt ut at presets og "alt funker" faktisk ikke funker. Nå har jeg kun låter av mitt eget band å øve meg på, og jeg er jo vant til soundet vårt og jeg vet hvordan vi vil at det skal låte.

For å øve meg mer, ønsker jeg et annet band og en annen sound... Noen som vil stille opp?

Jeg kan ikke love godt resultat, fordi jeg øver meg som sagt, og ikke regn med at det kommer raskt i retur :D

SI ifra om noen vil bidra i øvingen med spor dere har fra tidligere opptak e.l

Gjerne 2 forskjellige låter, så jeg kan prøve å få samme sound på begge låtene, samt øving på mastering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sjanger ønsker du da?

Jeg har noen opptak av et band fra Fredrikstad som er virkelig noe å bryne seg på. Det er et potouri av James Brown

og et av Gloria Estefan, med band og full blåserekke, men jeg må selvsagt spørre dem om det er greit at du bruker det til øvelse. Du må selvfølgelig aldri publisere dette noe sted.

Har også opptak av et prog- metalband der Stene92 spiller. Må spørre her først også.

Dette burde jeg kanskje ikke skrive men: På nettet kan du søke etter "Multitrack Masters". Der kan du bl.a. finne orginalen av Queen´s

Bohemian Rhapsody. Denne har jeg og min kollega brukt for å forbedre oss selv, men igjen: IKKE publiser din miks av denne offentlig.

Dette er "hellig" materiale. Men så lenge noen har publisert den kan man jo laste den ned og bruke den til egen øving.

Har hørt at Bian May ikke er blid på dette, så derfor: Ha respekt!

CastorFiber eller andre moderators: Slett denne dersom jeg gikk over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig et dumt spørsmål, men det betyr vel at du må ha en kopi av master da?

Nei, jeg trenger ikke kopi av master, men jeg må ha sporene separat

jeg har et liveopptak. Det er beklageligvis ikke komplett, dvs at ikke alle mikrofonene er aktive i DAWen slik de burde være, men hvis du vil, kan du fø øve deg på å få god lyd i trommene? jeg har hele greia på separate spor.

Ja takk, gjerne! Om du kan dropbox´e det så PM`er jeg deg epostadressa mi.

@Hank: Om du kan høre med progbandet, så gjerne det! Ang. de andre bl.a queen; vet jeg hvordan de skal høres ut... Og da blir skuffelsen for stor når jeg ikke får det bra :D Jeg hadde selvsagt ikke publisert det, jeg har ikke så god råd at jeg trenger å bli rævpult av plateselskaper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.