Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til Telecaster


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den lokale 4sound butikken hadde kun peavey classic 30 inne og jeg var ikke helt fornøyd me denne. jeg fikk anbefalt en Line6 DT50 212 (til 14300,-) som var en meget bra forsterker men blir overkill i min 54kvm leilighet :P blir også litt i dyreste laget.

jeg håper å få testet VOX AC4TV og de nevnte Fender forsterkerene....ellers må jeg nøye meg med youtube tester før jeg bestemmer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier Voc AC her. AC30, Trainwreck og Bruno er alle i hans arsenal, og de to sistenevnte er Vox inspirert. Mye av soundet hans ligger også i at han kan spille HØYT. Mitt forslag: finn en brukt Vox AC15 til en fornuftig penge og bruk noen kroner på en Wampler Paisley Drive pedal. Sistnevnte er knall for Paisley lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lokale 4sound butikken hadde kun peavey classic 30 inne og jeg var ikke helt fornøyd me denne. jeg fikk anbefalt en Line6 DT50 212 (til 14300,-) som var en meget bra forsterker men blir overkill i min 54kvm leilighet :P blir også litt i dyreste laget.

jeg håper å få testet VOX AC4TV og de nevnte Fender forsterkerene....ellers må jeg nøye meg med youtube tester før jeg bestemmer meg!

:blink:

Mulig ampen er bra den altså, men jeg må nok innrømme at helvete er bortimot ned mot null grader før jeg i det hele tatt vurderer en Line 6 til nesten 15 lapper! (Jo, jeg har faktisk et produkt fra Line 6. Reparert med gaffa for å si det sånn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier Voc AC her. AC30, Trainwreck og Bruno er alle i hans arsenal, og de to sistenevnte er Vox inspirert. Mye av soundet hans ligger også i at han kan spille HØYT. Mitt forslag: finn en brukt Vox AC15 til en fornuftig penge og bruk noen kroner på en Wampler Paisley Drive pedal. Sistnevnte er knall for Paisley lyd

Det er nesten ingenting som låter like tøft som en Vox JMI AC30 med blå på full guffe.

Dessverre så er det veldig høyt. Høyere en et Marshall 50w halvstack.

Og hvis du demper Vox'en med en attenuator eller med mastervolum forsvinner mye av magien

fordi oppbrekket i høytalerne er en helt vesentlig del av lyden.

Derfor er det å lete etter den "riktige Vox lyden" på lavt volum en stor utfordring.

En gammal Vox JMI AC15 eller AC10 kan være i nærheten av det mange leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.