Web Analytics
Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nettopp i statene og kjøpte meg en Fender Telecaster Nashville med B-Bender. Jeg er utrolig glad i lyden til Brad Paisley og må nå ut å finne meg en forsterker.

Er det noen som har noen anbefalinger? Jeg spiller for det meste selv i leiligheten hjemme, dermed trenger jeg ikke noe som er så stort at naboen kommer på nakken :P

Har fått anbefalt rør forsterker på 4W (tror d var Vox eller Fender). Har noen av dere noen anbefalinger?

Setter pris på alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger en del trøkk når man skal spille country, ja. Men Fender Blues Jr (billig) og Fender Princeton (dyr) har mye mindre watt og kan funke. Det ødelegger ikke nabovennskapet.

Så er det bare å kjøpe en fet delay-boks og chickenpicke på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener Paisley spiller http://drzamps.com/amp/prescription_es/ Dette er jo en høylytt amp som jeg ikke har sett på bruktmarkedet i det hele tatt.

Ellers så nevner Hank i innlegg "2 her feite twangamper.

Spiller selv Z28 og syns da den twanger godt fra seg, den har bare litt lite headroom. Den ser jeg stadig på bruktmarkedet til en grei pris, rundt 7-8000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått anbefalt rør forsterker på 4W (tror d var Vox eller Fender).

Tipper det er en Vox AC4TV det er snakk om. De har fått en del skryt, såvidt jeg vet.. :)

Å kjøpe en Twin reverb til hjemmebruk er bare galskap.. :P

Kjøp en lavvattsamp, jeg mener det.. Du kommer forst til å merke hvor upraktisk det er med store amper hjemme.

Om du vil ha en clean forsterker, så er kanskje noe ala Fender Blues jr combo greit, vil du ha noe som kan guffes litt med noe fin crunch/vreng, så kan det være en fordel å kjøre en forsterker som ikke er så altfor kraftig.

Hvis du finner en moddet BlackHeart Little Giant, så har jeg sett disse gå for rundt 800kr før.. Kan være verdt å sjekke ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, både den og Bruno ampene er AC30 baserte.

Jeg synes Telecaster inn i Fender-amper blir litt vel clean og gammalcountry, og for Paisley sin lyd kommer du mye nærmere med Vox...

Edit: svar til Chuckie

Endret av KristianF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du kjøper deg en Blues Jr., så anbefaler jeg deg å prøve den i en AB test mot en Peavey Classic 30. ... ;) Mer mid, mer anvendelig drive canal ... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke helt at Brad Paisley bruker Dr. Z Prescription... Han bruker en Z Wreck :

http://drzamps.com/amp/z_wreck/

Jeg spiller en god del Paisley for tiden, og jeg kommer relativt nært med AC30 modellen i Axe-FX'en min (Høyt Mastervolum er key), Kjører jeg på med en Dr.Z Maz modell i tillegg, kommer jeg enda nærmere Paisley's lyd. (Jeg bruker en Fender Mexico "Baja" Classic Player Telecaster) Med orginale pickups

Her er en video for de som er intresserte :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man kan leve med god lyd fra en hybrid så gir Fender Super Champ XD mye for pengene. Jeg synes den passer veldig godt sammen med en Tele. Og siden det er en hybrid (modellering og rør), så får man mye moro selv på ganske fornuftig volum.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Z-wreck er basert på, og designet av samme mannen som lagde, trainwreck, som igjen kan sammenlignes med AC30. Hadde kjøpt AC4tv om jeg var deg. Den sparker rompe, spesielt med strat og tele!

Endret av orsvend

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Gmal
      Hei folkens. Min JCM 800 2203 er syk, og trenger hjelp av en proff. Jeg holder til i Skien,
      men er forsåvidt mobil innenfor et ganske stort område. Hvilken reparatør anbefaler dere?

• Av andreas.espolin
      Made in USA: American Special med Fender N3 pickups, locking tuners og EQ-boost. Flott gitar som funker til alt fra country twang til rock’n’roll. Kommer med solid hardcase. Kjøpt i 2015. Strenger er av pga rens og rengjøring. Kan byttes evt byttes i andre gitarer i samme prisklasse! Ser primært etter Gibson Les Paul!
      Annonse på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174693152
      Selges for 8000kr

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.