Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til Telecaster


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nettopp i statene og kjøpte meg en Fender Telecaster Nashville med B-Bender. Jeg er utrolig glad i lyden til Brad Paisley og må nå ut å finne meg en forsterker.

Er det noen som har noen anbefalinger? Jeg spiller for det meste selv i leiligheten hjemme, dermed trenger jeg ikke noe som er så stort at naboen kommer på nakken :P

Har fått anbefalt rør forsterker på 4W (tror d var Vox eller Fender). Har noen av dere noen anbefalinger?

Setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener Paisley spiller http://drzamps.com/amp/prescription_es/ Dette er jo en høylytt amp som jeg ikke har sett på bruktmarkedet i det hele tatt.

Ellers så nevner Hank i innlegg "2 her feite twangamper.

Spiller selv Z28 og syns da den twanger godt fra seg, den har bare litt lite headroom. Den ser jeg stadig på bruktmarkedet til en grei pris, rundt 7-8000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått anbefalt rør forsterker på 4W (tror d var Vox eller Fender).

Tipper det er en Vox AC4TV det er snakk om. De har fått en del skryt, såvidt jeg vet.. :)

Å kjøpe en Twin reverb til hjemmebruk er bare galskap.. :P

Kjøp en lavvattsamp, jeg mener det.. Du kommer forst til å merke hvor upraktisk det er med store amper hjemme.

Om du vil ha en clean forsterker, så er kanskje noe ala Fender Blues jr combo greit, vil du ha noe som kan guffes litt med noe fin crunch/vreng, så kan det være en fordel å kjøre en forsterker som ikke er så altfor kraftig.

Hvis du finner en moddet BlackHeart Little Giant, så har jeg sett disse gå for rundt 800kr før.. Kan være verdt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke helt at Brad Paisley bruker Dr. Z Prescription... Han bruker en Z Wreck :

http://drzamps.com/amp/z_wreck/

Jeg spiller en god del Paisley for tiden, og jeg kommer relativt nært med AC30 modellen i Axe-FX'en min (Høyt Mastervolum er key), Kjører jeg på med en Dr.Z Maz modell i tillegg, kommer jeg enda nærmere Paisley's lyd. (Jeg bruker en Fender Mexico "Baja" Classic Player Telecaster) Med orginale pickups

Her er en video for de som er intresserte :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kan leve med god lyd fra en hybrid så gir Fender Super Champ XD mye for pengene. Jeg synes den passer veldig godt sammen med en Tele. Og siden det er en hybrid (modellering og rør), så får man mye moro selv på ganske fornuftig volum.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z-wreck er basert på, og designet av samme mannen som lagde, trainwreck, som igjen kan sammenlignes med AC30. Hadde kjøpt AC4tv om jeg var deg. Den sparker rompe, spesielt med strat og tele!

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.