Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rikjense

Anbefalte innlegg

Halla!

Har fått noe nytt gear :)

Bestilte en "the t.racks VM-100" power conditioner, et 3U rack og et 4U rack, fra thomann.de. Veldig bra service, og rask levering!

På bildet får du se power conditionern øverst, In-earn min (LD Systems MEI 1000), og 11R min. I det andre racket skal Marshallen min være (9100), men den står i studio.

-Rikart

post-7600-0-30905400-1317743789_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "power conditioner"? (Det høres ut som verdens beste hårbalsam).

Det er en enhet som bla. sørger for å levere jevn spenning til utstyr, men også for å forbedre kvaliteten på strømmen.

(Spenningen som du får ut av veggen varierer fra hus til hus, noe som fører til at utstyr ikke alltid opererer optimalt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez Prestige har rätt, T.Racks VM-100 är inte en Power Conditioner, det är bara en rack monterad sån här som ser ball ut.

Grenuttag-6-vägg--10-21-001.jpg

Den skyddar ingenting och gör ingenting för att "fixa till" ojämnheter eller tar bort spikar i strömmen (den gör alltså ingenting som en Power Conditioner gör).

Det är lätt att tro att man har skydd när man köper en sån och inte läser på ordentligt och man blir ganska ledsen när man får en kraftig strömspik och hela ens rack säger "poff" och inte finns mer. Det har hänt mig under en turne i Danmark, det small till i alla prylar på scen (förstärkare, PA osv) av en mycket kraftig strömspik, allt i mitt rack brann upp och var för evigt förstört.

Efter det lärde jag mig vad skillnaden på ett sexigt grenuttag och en Power Conditioner är.

Rikjens, ge bort den och köp en riktig (enkla versioner kostar inte så mycket).

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooot?! Da har folka på thomann feilinformert meg........ Spurte om de kunne vise meg noen billige P-C's, og jeg valgte denne... Faen, skal høre med de. Takk for hjelpen, og synd det det med racket ditt!

Jag tror att den billigaste du kan hitta som har lite skydd (det som är viktigast) i sig är denna.

http://www.thomann.de/se/phonic_ppc_9000_e.htm

En med totalt skydd är dyrt.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jo ut som den har en 10A sikring som beskyttelse da, så selv om den ikke stabiliserer er den jo beskyttet mot peaks?

Vad jag förstått så är det som en jordfelsbrytare ungefär, att den bryter om det blir fel på det sättet (samma sak som grenuttag med en säkring).

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.