Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line6 POD UX2, merkelig lav lyd fra digitalt signal?


Heilage

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har et oppsett med en POD UX2 til Macen sammen med et par Behringer MS40. Jeg har to maskiner som trenger lyd, så jeg har koblet digitalt med Coax fra UX2 -> MS40, og samtidig har jeg en vanlig 3,5mm jack -> RCA inn for den andre maskina. Det som er rart er at lyden virker mye høyere og klarere fra det analoge signalet enn det digitale som kommer fra lydkortet.

Det kan godt hende at jeg har oversett en innstilling, da jeg er helt ny på dette, men jeg skulle gjerne hatt et tips eller to til hvordan man løser dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan rett og slett være innstillinger på maskina eller forskjeller fra inputen på maskina og DA-konverteren eller forsterkeren i monitorene. På RCA-inputen kan du jo regulere inputvolum. På UX2en er det to analoge mono linje ut (høyre og venstre), så jeg antar at du har to mono jackplugger til RCA, og ikke bare en stereo koblet til et av utgangene?

Jeg har koblet min UX2 til en Denon forsterker både via SPDIF og analog kobling for å sammenligne signalene, og volumet er det samme. Oppløsningen er en smule mer definert via digitalt signal fordi DA-konverteren i forsterkeren er bedre enn i UX2en, men kona mi hørte ikke forskjell. Men utsignalet fra UX2 er jo ikke så fryktelig høyt i utgangspunktet, med maks volum ut fra UX2 drar jeg volumet ca 1/3 mer opp på forsterkeren for å få det like høyt som via CD eller GET-boksen. Også via HDMI på PCen har signalet samme volum, men har dårligere definisjon enn via SPDIF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klarifisere litt (du misforsto hvordan ting var koblet):

MS40-ene har to inputs, en digital coax og en analog RCA.

iMac -> UX2 -> Coax til MS40

Spillmaskin -> Jack fra lydutgang til RCA-inngangene på MS40

Fra spillmaskinen virker lydnivået helt fint og normalt, men fra iMacen (og derfor også UX2en) virker det dempet i forhold. Jeg har sjekket alle lydinnstillinger jeg kan finne, men muligens er det noe i Line6-softwaren jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke voluminnstillinger i softwaren bortsett fra volumknottene på UX2. Andre voluminnstillinger gjøres via driver/ lydkontroll på datamaskina. Kan det være noe der?

Du kan jo prøve å koble til både spillmaskina og MS-40 via de analoge utgangene på UX2 hvis du har kabler til det og sammenligne.

Ellers har jeg dessverre ikke noen forslag til forskjellen i lydnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.