Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vil mitt liv bli bedre hvis jeg bytter til 12 strenger?


cocaine

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer litt på en akustisk 12streng som neste gitar. Spiller mye bluesaktige ting og liker den spesielle lyden man får fra en 12 streng. Samtidig har jeg hørt lite av hva den ofte brukes til (med unntak av noen inspillinger av Stevie Ray V). Hvilke artister/sanger kan jeg høre på for å få litt inspirasjon? Er det noe hovedproblemer med 12 string? lite egnet til mange typiske 'pop/rock' sanger m/tab? hvordan reagerer folk når man setter seg ned med en 12 streng på fester? blir man sett på som en gammel country gubbe, eller tar jentene fort av seg klær og blir ville? så mange spørsmål.....aargh :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det med damene vet ikke jeg siden jeg aldri har prøvd og dra opp en på fest, men har jo prøvd 12 strengers og lyden den er fin den (Det kommer jo ann på da) men 12 strengers er sikkert morro! Prøv før du kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Petrucci bruker 12-strenger på "Solitary Shell". Den er dritbra.

Ellers synes jeg ikke fingerspill (med mindre det begnner å gå fort) er for vanskelig på 12-strengere, men det låter rart, ettersom du får to oktaver av samme tone :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.