Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Importere brukt fra Sverige?


Peri

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en brukt EBS Fafner av en Svenske.

Det jeg lurer på er:

Hvis den sendes i posten, må jeg da betale moms av den? Selv om den er brukt? Kan jeg eventuelt sende den til postkontoret i Strømstad, og hente den der? Finnes det muligheter for å omgås regelverket?

Hvis jeg må betale full moms, bestiller jeg nemlig heller thunderfunken (www.thunderfunk.com) fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... tror nok EU/EØS bestemmelser gir oss rett til tollfri handel mellom EU-land; tipper momsen består. Siden musikkinstrumenter går tollfritt uansett så kan det jo diskuteres hvor mye import fra naboland lønner seg.

Kan ikke tenke meg at Norge lar denslags handel gå momsfritt; alle ville handlet i utlandet og staten tapt på milliardvis! Ser jo hvor mye de kviner på at nordmenn handler opptil en hel liter sprit og 3 liter øl og slipper å betale moms... Men for å være helt sikker, ta kontakt med tollvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til:

Hvis jeg kjøper en ny forsterker fra USA, kan jeg da trekke fra den amerikanske momsen? Siden jeg betaler moms i Norge? Og hvor trekkes eventuelt denne momsen da, rett fra forhandleren kanskje?

Dessutten: Jeg vet det ikke er toll på musikkinstrumenter, gjelder det samme for forsterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.