Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Agile 7-Strenger Tips?


CTO Mag

Anbefalte innlegg

Har sett mye på rondo music sine hjemmesider den siste måneden om ikke mer, og siden jeg er klar for 7-strengsverdenen trenger jeg litt tips om hva som er et godt førstekjøp. Eksakt modell jeg har sett på er Septor Elite 725 i natural finish (bilde under). Kommer med SD Blackout's, noe jeg gjerne skulle bytta ut i BKP Aftermath's eller noe i den duren. Hipshot tremolo er også satt på, noe som høres spennende ut. Floyd Rose holder lenge på strengene, men det er sykt irriterende ved bytte av tuning, der Hipshot sine ikke er låst eller at man må tenke på at tremoloen skal holde seg flush.

Noen som eier en type Agile som har noe godt/negativt å si om både merket og følelsen, share it, for den er jeg personlig ukjent med på alle måter! Tenker absolutt på den lave prisen de selges for, og om at det er noe varig kvalitet i treverket.

Peis på innlegg! ^_^

septorelite725dncebnatdot5.jpg

Endret av CTO Mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med SD Blackout's, noe jeg gjerne skulle bytta ut i BKP Aftermath's

Der har du en stoppers allerede.

KJøper du en 7strenger med aktive pickups, så bør du ha planer om å ha passive i den videre, siden disse blackoutsa er i samme størrelse som 7strengs-EMGer.. MAO: De er større enn passive pickper, og skal du bytte dem så må du ty til med pickupringer, spesielle covers og mye sånt unødvendig.

Så har du planer om å ha passive pickups i en 7strenger, så kjøper du en med passive som stock. Så slipper du å stresse med det problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du en stoppers allerede.

KJøper du en 7strenger med aktive pickups, så bør du ha planer om å ha passive i den videre, siden disse blackoutsa er i samme størrelse som 7strengs-EMGer.. MAO: De er større enn passive pickper, og skal du bytte dem så må du ty til med pickupringer, spesielle covers og mye sånt unødvendig.

Så har du planer om å ha passive pickups i en 7strenger, så kjøper du en med passive som stock. Så slipper du å stresse med det problemet :)

Akkurat det har vært en ting som har plaga meg, og takk for oppklaringen! Tror jeg finner noe annet, får bare spare noe sykt på lønninga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jau.. Desverre ikke så mange som vet om det og går på en smell :) Har selv EMG707 i min Ibanez S7320, funker knall. Men man har mer "frihet" ved passive pickups, da du kan bytte dem ved senere anledning.

Men uansett, peng finish, absolutt finfin gitar :)

Hvor mye tenkte å bruke ca? Schecter er et merke som er blitt relativt billig her i landet nå til dags.. Du kan jo se på Schecter Blackjack, Hellraiser C7 eller Loomis f.eks.. Bestilte meg selv 6strengsversjonen av Blackjack ATX, spent på om det blir en 7strenger om jeg liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jau.. Desverre ikke så mange som vet om det og går på en smell :) Har selv EMG707 i min Ibanez S7320, funker knall. Men man har mer "frihet" ved passive pickups, da du kan bytte dem ved senere anledning.

Men uansett, peng finish, absolutt finfin gitar :)

Hvor mye tenkte å bruke ca? Schecter er et merke som er blitt relativt billig her i landet nå til dags.. Du kan jo se på Schecter Blackjack, Hellraiser C7 eller Loomis f.eks.. Bestilte meg selv 6strengsversjonen av Blackjack ATX, spent på om det blir en 7strenger om jeg liker den :)

Jeg har en Schecter Hellraiser Avenger FR Limited Edition i hvit finish, det er 6-strenger da, men det er desidert den beste gitaren jeg har holdt i handa! Action er helt sykt perfekt, og lettspilt i følge mange andre som har testa den. Den er forresten loada med aktive EMG's, noe jeg er relativt fornøyd med, men vil heller gi meg ut på passive pups, som du sier, mer frihet ;)

Dessuten er jeg ute etter mest unike gitarer, som på en måte kan skille seg litt ut. Akkurat som denne naturalfinishen på en meget ukjent gitar. Nekter signaturgitarer selvom Loomis sin sig er feit, hah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Agile Interceptor Pro 727.

Helt sinnsykt god gitar! Ekstremt bra lyd i den og hele pakka.

Ang. skalalengde så ville jeg gått for 27", hvis du er vandt med 25,5" så er det ikke noe problem i det hele tatt å gå over til 27".

Eneste jeg angrer på er at jeg kjøpte en med floyd... Så jeg råder deg til å kjøpe en Septor :P

Edit: Skrivefeil..

Endret av Philz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du angrer på et vis! Hipshot ser mer spennende ut. Er vant til 25,5" ja, men det høres hvertfall bra ut! Har litt små fingre, sliter med noen lange strekk i akkorder o.l., det er derfor jeg er litt småskeptisk til lengre skala. Kanskje det må prøves av noen før man tar en ferdig beslutning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skala så er den eneste reelle fordelen ved 27" at B'en blir tightere, slik jeg ser det. Det er IKKE nødvendigvis en fordel at de øvrige strengene blir tightere. Bends blir mye tyngre.

Edit: og det er ikke nødvendigvis en fordel at den tykke B'en blir tightere heller. Jeg liker uttrykksfriheten som jeg får av medgjørlige strenger (:

Endret av HvitRavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skala så er den eneste reelle fordelen ved 27" at B'en blir tightere, slik jeg ser det. Det er IKKE nødvendigvis en fordel at de øvrige strengene blir tightere. Bends blir mye tyngre.

Edit: og det er ikke nødvendigvis en fordel at den tykke B'en blir tightere heller. Jeg liker uttrykksfriheten som jeg får av medgjørlige strenger (:

Takk for tipset! Tenker jeg bare holder meg til 25,5" da. Har liksom vendt meg til det nå, og ja, uttrykksfriheten "expander" litt samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NicolaiF

Jeg har selv tenkt på å kjøpe en Agile gitar, men det som holder meg tilbake er en varierende kvalitet. 75% av gangene får du en flott gitar, men så kan du få en som er ræva. Og desverre så har Agile ingen refundering/garanti på gitarer som selges internasjonalt. Altså visst noe skjer under transport, så er det ditt problem. Kjipt å "kaste" bort penger på en sånn måte. Ville heller kjøpt fra et "skikkelig" firma som iallefall har garanti. Utenom det, så leser jeg bare fint om de. Søk litt rundt på sevenstring.org :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne prøvd en 7strenger med 26" skala selv.. Har 25.5 på min nå, og det er akkurat greit. Kjører 10-46 sett med 60 på topp.

Det har fungert veldig bra, og det føles ikke så tykt. Men strengedraget tilsvarer noe ala 10-52 jeg har på en gitar med LP-scala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.