Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jet City Jca20H Død!


draugen

Anbefalte innlegg

Du stiller på motstandsmåling og ser om verdiene er riktige.

R6 er grid-stopperen. Gjennom denne går lydsignalet samt bias-spenningen. Begge deler er relativt små og fislete greier, og her skal det ikke gå noe særlig strøm i det hele tatt.

Hvis R6 er brent pga. for mye strøm er noe alvorlig galt, og du burde ha sett en stor ildkule og mye lyn og torden før denne eventuelt gikk. Jeg tipper R6 er OK.

Ta bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som R6 og kanskje R7(?) også ser litt skadet ut.. Ville hørt på EBT, jeg.. Før du "fikser" den, slår den på og svir enda mer av kretsen :)

Store strømmer i signalveien er neppe en kjekk ting for deg som gitarist..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte bildet. :)

For meg ser R6 grei ut, men den har blitt litt svidd oppe i hjørnet av loddebolten til kineseren som loddet fast rørsokkelen. Du ser det samme har skjedd med R48, men i litt mindre grad. Hadde det vært min amp ville jeg nok byttet begge to fordi det ser stygt ut, og det er i mine øyne dårlig håndtverk og kvalitetskontroll.

Jeg er mer bekymret for R3. Den har ikke riktig farge, og når den ser sånn ut bør også nettrafoen (T1), likeretterene (D2, D3, D4 og D5) samt strømglattingen foran skjermgitteret (C3 og C4) sjekkes. Når den skiftes så skal forresten R3 monteres høyere opp også, for å gi bedre kjøling.

Det er mulig alt går i orden hvis du bare bytter R3 og R5 hjemme på kjøkkenbenken, men det er også en mulighet for at flere og dyrere ting er ødelagt. Da ville en reklamasjon vært kjekt.

Kan du fortelle mer om hvilke sikringer som står i ampen? :blink::wacko::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.