Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jet City Jca20H Død!


draugen

Anbefalte innlegg

Akei...

Fikk en jca20h i posten i dag..

Etter ca 10min spilling med ett jevnt tempo opp mot full styrke sa det stopp.

Virket som pupsen i gitaren hadde dårlig kontakt først, så byttet jeg gitar å da var det dødt.

Luktet svidd og,samt ampen var totalt dau!

Sjekket inni den å en såkalt "r5 470/2w" resistor virker litt svidd...

Lurer på hvor alvorlig dette kan være??

Sikringen var forsåvidt intakt...

hmmmm

Endret av draugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det som var mistanken min og. Altså noe i forbindelse med utgangsrøra... Var i grunn endel lavere lyd i den enn forventet.

Endte jo opp med full guffe på gain og master før jeg inkluderte en ts9 i mixen.

Enda var det ikke akkuratt "smertefullt" høyt rett fremfor ampen. (greit den er 20watt, men noe høyere tror jeg den er i stand til)

Vil tro rørene har fått litt juling på tur hjem i baksetet på en bladfjær befengt 4x4 på humpete elendig asfalt.

Har nye rør på tur i posten fra før ampen kom så der berger jeg meg...

Mye styr å bytte denne motstanden? Bare å lodde likt på som man ser den eksisterende er loddet eller?

Å ikke minst hvor får man tak i en ny motstand?

Endret av draugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://musikding.de har slike, og rør også.. Da kan du jo bare bestille begge i samme slengen hvis de har den type rør du ønsker deg.

Å bestille bare en motstand er vel ikke så stas.. Butikken tjener kanskje 2-3 øre på kjøpet ditt :lol: Se etter en 2w 470 ohm(?) resistor. Det er bare å lodde den på, men ikke pirk inne ampen med fingrene eller ting som leder strøm.

Ampen har komponenter som lader ut spenning i kretsen, men det er likevel en fare for at noen av kondensatorene er ladd opp.. I verste fall opp mot 2-300V.

Du har mest sannsynlig reklamasjon på ampen, hvis du skulle bestemme deg for å la andre se på den.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pirket før i en amp som tydeligvis ikke var helt tappet for strøm,jiiiikkes :wacko: Kjente den,haha!

Har bestilt rør før ampen kom(EL844 faktisk) så jeg får se om det er andre ting der å handle.

Regner med det ordner seg..

Bittert uannsett med ny amp som streiker med en gang den er i hus! Nr 2 i rekken... Jævla rør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den svidd ut, er det jo bare å nappe ut det ene beinet med en klippetang og bøye resistoren vekk så du ser hva som står der..

Men som sagt, garanti er en fin ting.. Post gjerne her hva som står under den, tror EBT har skjema til ampen, så han ser nok fort hvor den resistoren er og hva den er til.

Den du linket til ser bra ut ja.

De har mye fint der, ala patchekabler osv.. :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mest sannsynlig reklamasjon på ampen, hvis du skulle bestemme deg for å la andre se på den.

Listen to the man!

Man har 5 års reklamasjonsrett på forbrukerkjøp. Du kan prøve å få den satt inn og fikset uten at det koster deg noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten en R6 den andre motstanden som ser litt mishandlet ut.

Mulig det ikke er noe, men den ser litt sort/smeltet ut helt i ene enden...

Har vært i kontakt med selger som skulle finne fram kvitteringen på den. Midt i ett flyttekaos pr i dag, så han skulle se når han kom i orden.

Men kvitteringen var fra en 4sound auksjon så det sto ikke på den hva den gjaldt!

Mye styr å sende sørover med venting og venting.... Porto,postgang etc om det er en kurant sak å fikse selv.

Hadde ikke vært noe problem om sjappa som solgte ampen var i kjøreavstand, da hadde jeg levert den inn tvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.