Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Landscapes Tab


Anbefalte innlegg

Sweet! Har fått plukka rytmedelen, men tenkte jeg skulle prøve meg på soloen og, for å få litt mer innblikk i LHH sin spilling. Problemet er at jeg ikke har hatt tid til å sitte å plukke, men nå blir det jo noe annet =D Virker som det aller meste er spot on etter å ha hørt/sett igjennom en gang. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, begge to :-)

Ja, jeg mener at det meste skal være ganske presist i forhold til posisjoner, rytmikk og sånt.

Brukte YouTube-videoene - både den offisielle studioveideoen og liveversjonen fra by:Larm - for å finne den eksakte posisjonen i de forskjellige delene.

Og joda, det er Guitar Pro 5 eksportert som PDF-fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, begge to :-)

Ja, jeg mener at det meste skal være ganske presist i forhold til posisjoner, rytmikk og sånt.

Brukte YouTube-videoene - både den offisielle studioveideoen og liveversjonen fra by:Larm - for å finne den eksakte posisjonen i de forskjellige delene.

Og joda, det er Guitar Pro 5 eksportert som PDF-fil.

Kan du laste opp Guitar Pro-fila også? Mye morsommere å øve med den. (Hvis du sliter med filendelsen/typen, døp om fra gpx til txt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den.

Jeg vil bare nevne èn ting:

Når man spiller av takt 44 (et segment av soloen), så høres det helt for jævlig ut.

Dette er fordi jeg ikke har greid å finne ut åssen man noterer følgende:

Bånd 17 på første streng skal bendes opp en hel tone - slik at den høres som bånd 19, og mens man holder denne skal man spille bånd 18 på samme streng. Deretter ta vekk 18 og spille 17 igjen mens man slipper benden ned. Da skal jo bånd 18 høres ut som bånd 20, ikke sant?

Jeg finner ikke ut åssen jeg skal notere dette, derfor høres akkurat dette helt feil ut i GP5 - kanskje noen har forslag om åssen jeg kan få det riktig?

Landscapes.gp5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal laste den ned, og se om jeg kan få det riktig. :)

edit : da fikk jeg retta opp takt 44. Du må bruke prebend på bånd 18, en fulltone. Jeg ser du har brukt prebend på nota som kommer før, men der hadde jeg heller valgt en "vanlig" bend med litt kjapp bending, om du skjønner hva jeg mener.

Jeg har bare Guitar Pro 6, og den klarer ikke lagre i GP5-format, men her ligger den, pluss PDF. Håper du blir litt klokere.

For å gjøre det ytterligere komplisert, så tillater ikke forumet at man laster opp gpx-filer, derfor har jeg døpt den om til txt.

PS : har også fikset fortegnet til G-dur.

Landscapes.txt (rename til .gpx)

Landscapes.pdf

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det davidsen :-)

Det så jo mye bedre ut, takker for tipset. Når jeg gikk inn og forandret 18 til pre-bent, så låt det riktig i avspillingen. Skjønner hva du mener ang 17. På innspillingen høres det nesten ut som at han bender tonen før det igjen (15 på min versjon), men da fra andre streng, bånd 20. Men det er jo feil - det går tydelig frem av videoene at hele det løpet foregår på E-strengen. Kunne også se det ganske tydelig da han spilte låta to meter foran meg for et par uker siden.

Du liker GP6? Jeg prøvde den, men gikk fort tilbake til 5 - likte 6 svært dårlig. Men det er godt mulig at jeg går glipp av mange bra funksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.