Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul BFG


Haarfagr

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom over en Gibson Les Paul BFG på finn. Har alltid likt disse! Hvordan er de?

Har lest litt om de, og mange mener at det er en overprisa, enkel, dårlig gitar. Jeg liker at den er så "nedstrippa", og utssendet syntes jeg er råfett!

Noen som har prøvd en? Tanker om gitaren? (ikke subjektive meninger om utseendet, men mer på erfaringer, hvordan elektronikken er, kvaliteten osv.)

- Hakon/Metallhue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har tre stycken, love ém. Jag var också litt skeptisk till utseendet först, men med litt småfippling kan man lätt förbättra det. Utseende är i och för sig en smaksak så vad som är förbättring eller försämring är ju upp till var och en att bestämma.

Jag använder bara Burstbuckern eftersom den passar perfekt för mig, P-90:n blir för mörk och den noisar en del.. men nu är jag väldigt enformig och använder bara en type lyd. På den BFG som jag använder live så har jag bytt ut Burstbuckern mot en Burstbucker Pro eftersom den passar mig ännu mer perfekt. Planen är att göra det på alla, men jag har inte kommit så långt.

Mina erfaringar med BFG:s är bara positiva, jag har dyrare gitarrer men det är BFG jag spelar på live och för det mesta hemma.

Det var subjektivt, akkurat som du inte ville ha det, Metallhue, men, men..

Se, man kan bruke den live också :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! subjektivt, ja, men det var om erfaringer med gitaren! Jeg er ikke spesielt begeistret for P-90, burstbuckeren har jeg aldri prøvd, men det er vel muligheter for å bytte ut disse i noe annet?

Fikk skikkelig GAS på en nå. De gamle, svarte/brune uten floyd, finnes jo nesten ikke lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu ska inte jag försvara den, folk får tycka precis vad de vill om den, I don´t care, men jag tror att många är skeptiska mot den pga att den är annorlunda (jag menar inte att det gäller er som har skrivit i den här tråden). Testa en om möjligheten bjuds, Metallhue, inte bestäm dig pga några få subjektive (mitt inlägg inkluderat) inlägg i den här tråden. Jag tycker den känns bättre än mina Standards och brutalt mycket bättre än min ESP Eclipse som jag hade förut.. men, som sagt så många gånger förut, smaken är som the bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu ska inte jag försvara den, folk får tycka precis vad de vill om den, I don´t care, men jag tror att många är skeptiska mot den pga att den är annorlunda (jag menar inte att det gäller er som har skrivit i den här tråden). Testa en om möjligheten bjuds, Metallhue, inte bestäm dig pga några få subjektive (mitt inlägg inkluderat) inlägg i den här tråden. Jag tycker den känns bättre än mina Standards och brutalt mycket bättre än min ESP Eclipse som jag hade förut.. men, som sagt så många gånger förut, smaken är som the bake.

Jeg tar ikke noe valg pga svarene her :) Jeg liker at ting er annerledes, det er nettop derfor jeg liker den, Syntes Gibson og generelt alle andre "populære" gitarmerker har veldig mye kjedelig, med alt for mye likt. Men kom fram til at jeg heller ville spare til en PRS, da det er den ultimate drømmegitaren. Men, hvis jeg kommer over en BFG, så skal jeg definitivt prøve den!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.