Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Peavey 6505. Trenger tips og råd til lyd!


TurnTheTables

Anbefalte innlegg

Tubescreamer foran 5150/6505 har lite eller ingenting for seg IMO, ihvertfall til metallbruk på leadkanalen. Prøvde på min 5150 en periode, og jeg følte ikke at den verken tighta opp eller tilførte noe annet «magisk» som en TS ofte kan gjøre...

Når du hører gitarlyd på plate, må du huske på at det er MANGE faktorer bortsett fra ampen som avgjør hvordan det låter. Etter amp og element kommer ting som mikrofon og dens plassering, preamper, kompressorer, EQer og gud vet hva! Har man snøring nok kan man tweake det meste til å låte fett. Husker jeg så en blindtest med 5150 mot Boss Metal Zone gjennom en ikke navngitt amp, og det var nesten umulig å høre forskjell... :)

Det du derimot kan prøve, er en EQ-pedal i loopen. Siden den da havner etter preampen, har du MYE mer mulighet til å forme lyden enn hva du kan gjøre med de relativt lite effektive toneknottene på ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du derimot kan prøve, er en EQ-pedal i loopen. Siden den da havner etter preampen, har du MYE mer mulighet til å forme lyden enn hva du kan gjøre med de relativt lite effektive toneknottene på ampen.

Hvordan EQ Pedaler tenker du på da?

PS.

Kjøper roadcase til Peaveyen også selger jeg Marshallen ved siden av peaveyen på bildet (Marshall mg100hdfx halfstack)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.