Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Band i Oslo som trenger gitarist nr. 2?


Gitarist2

Anbefalte innlegg

Hei, er ein vestlending på 44 busett i Oslo sør som vurderer å finne meg eit nytt band å spele med. Spelar med ein gjeng no, men har gått litt lei både pga mangel på kontinuitet, progresjon og ulik musikksmak. Er ingen Satriani eller Petrucci, men spelar solo om eg må (trivast altså best som rytmegitarist).

Eg er på jakt etter hyggelege, greie, rusfrie folk i aldersgruppe 35-45 (sånn ca.). Vidare er det eit stort pluss om de har fast øvingslokale, og at de øver sånn ca. ein gang i uka. Kanskje har de spelejobbar allereie, eller de ønsker ein jobb i ny og ne. Kanskje er målet å få spelt inn demo, eller lage eigne låtar. Det sosiale elementet er viktig! Musikk er hobby for meg, er i fast jobb og kan ikkje bruke særlig meir tid enn ein kveld i uka på det.

Om meg er det elles å seie at eg er skuldig i tidvis å være meir gitarsamlar enn gitarist. Har ellers allsidig musikksmak, og om hovedtyngda av låtane de spelar er rock frå 70-90 tallet med litt trøkk så har eg ingenting i mot det.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi er en gjeng i 30- og 40-årene basert rundt meg som låtskriver. Vi er på jakt etter en dyktig gitarist nr. 2. ! ;.)

Øver ca. 3 av 4 torsdagskvelder, har fast lokale og manager. Har etter at forrige trommis og gitarist trakk seg vært nødt til å utsette jakten på spillejobber, men håper å være klare til å be manager gå igang med booking snart!

Endel materiale er allerde ferdig og ønskes spilt slik det er komponert og demo-innspilt. Vi trenger en til å spille denne låten:

Også 2.gitar på ting som denne:

http://www.youtube.com/watch?v=8feGtU5M2Zc

Men vi utvikler stadig nytt materiale. Og da trenger vi en som er glad i 70/80-tallsrock til å komplettere og fylle inn med litt frills, licks, solo i tillegg til rytme! Tanken er at dere vil bytte på hvilken gitarist som spiller hva i hver låt ettersom hva dere blir enige om at passer dere!

Hyyyyl ut om du er interessert! Vi har øving i morgen, da først og fremst for å forsøke få overbevist en ny trommis av topp klasse ti lå satse sammen med oss. Ellers vil jeg ha sjangs til å møte deg neste torsdag, om det skulle passe bedre. ;-)

Beste hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Heidi. Takk for svar! Av dei to låtane likte eg Roadkill best, den var fengande og hadde bra trøkk (Appelerte nok til den gamle 80-tallsrockaren i meg, ja, hehe!). Eg har ikkje anledning til å stille på øving direkte i morgon, siden eg blir utanbys t.o.m. tirsdag neste uke, men om du ikkje har funne ein ny gitarist nr. 2 til då, så send meg en mail. Skriv gjerne litt meir om låtane de spelar, influensar, kor de øver osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Heidi. Takk for svar! Av dei to låtane likte eg Roadkill best, den var fengande og hadde bra trøkk (Appelerte nok til den gamle 80-tallsrockaren i meg, ja, hehe!). Eg har ikkje anledning til å stille på øving direkte i morgon, siden eg blir utanbys t.o.m. tirsdag neste uke, men om du ikkje har funne ein ny gitarist nr. 2 til då, så send meg en mail. Skriv gjerne litt meir om låtane de spelar, influensar, kor de øver osv.

Da trenger jeg mailadresse! ;-) Men det er veldig viktig for oss at gitarist nr. 2 kan og vil spille den første låta der, siden den ikke ligger så lett for 1.gitaristen. Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.