Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Widowmaker


ErlendB

Anbefalte innlegg

Long time no see!

Lenge siden jeg har lagt ut låt her, og Metalbrain ser ut til å ha tatt over tronen som metalkongen her inne, så jeg får vel prøve å legge opp noe stæsj!

Fant ut at jeg skulle prøve med litt mer organisk trommelyd, og det ble jo faktisk mye bedre. Har hatt for meg at trommelyd i metall skal være tørr.. Fant også ut at jeg har undervurdert mellomtone i gitar. Har hørt de gamle innspillingene mine og hørt at det ikke er noe mellomtone der. Den gamle preseten ble vel lagd i min Metallica-periode, så det var greit med en oppfriskning!

Anygays; her er låta!

widowmaker.mp3

Spørsmål, kritikk, ros og lignende tas gjerne imot!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fett, det! Tenkte veldig mye In Flames på introen, også tenktej eg Hatesphere på ..verset?

Hurr durr, uansett, fet :D

Takker! In Flames-greiene er det en annen som har påpekt, og det er jo kult (så lenge det ike blir sammenlignet med A7x er jeg fornøyd)! Hatesphere har jeg ikke hørt noe spesielt av.. men regner med at det er fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel****e, Erlend! Gledelig å høre at tilværelsen i garden ikke har frarøvet deg noe ifht. musikalitet! Mulig jeg har nevnt det tidligere, men sjangeren du opererer innenfor er ikke akkurat min greie, men hver gang det kommer noe fra deg, blir jeg nødt til å høre flere ganger. Rett og slett fordi du er intet mindre enn en fantastisk gitarist! Hvis jeg skal være litt kritisk til produksjonen, blir det at 'melodi'-gitarene er litt lav ifht. kompet. Keyboard likeså. Ellers er lydvalget på clean-gitaren helt forferdelig i mine ører, men det er vel mer sjangerbestemt at det skal være sånn.

Uansett, hvis ikke du blir et godt kjent navn innenfor metal-sjangeren her i Norge i løpet av karrieren, så vet ikke jeg. (Mulig du allerede er det og for alt jeg vet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel****e, Erlend! Gledelig å høre at tilværelsen i garden ikke har frarøvet deg noe ifht. musikalitet! Mulig jeg har nevnt det tidligere, men sjangeren du opererer innenfor er ikke akkurat min greie, men hver gang det kommer noe fra deg, blir jeg nødt til å høre flere ganger. Rett og slett fordi du er intet mindre enn en fantastisk gitarist! Hvis jeg skal være litt kritisk til produksjonen, blir det at 'melodi'-gitarene er litt lav ifht. kompet. Keyboard likeså. Ellers er lydvalget på clean-gitaren helt forferdelig i mine ører, men det er vel mer sjangerbestemt at det skal være sånn.

Uansett, hvis ikke du blir et godt kjent navn innenfor metal-sjangeren her i Norge i løpet av karrieren, så vet ikke jeg. (Mulig du allerede er det og for alt jeg vet.)

Wow, for en fantastisk kommentar! Hjertelig takk!

Ellers er all kritikk mottatt og skal ses på. Cleangitarene er så som så.. Jeg bruker en morsom delay-effekt på cleandelen (spiller bare halvparten av notene man hører), og også denne "keyboard"-delen (som faktisk er gitar). Brukte kun bridge-pickup på clean-gitarene, så kanskje jeg kan prøve en annen sound ved nærmeste anledning!

Ellers takk for deilig ros og fin tilbakemelding. Er dessuten ikke noe kjent innen metallmiljøet, regner med at det jeg spiller er litt for stereotypt for å kunne slå igjennom. Uansett spiller jeg mest for min egen del, men det er jo selvfølgelig morsomt at andre liker det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en fantastisk kommentar! Hjertelig takk!

Ellers er all kritikk mottatt og skal ses på. Cleangitarene er så som så.. Jeg bruker en morsom delay-effekt på cleandelen (spiller bare halvparten av notene man hører), og også denne "keyboard"-delen (som faktisk er gitar). Brukte kun bridge-pickup på clean-gitarene, så kanskje jeg kan prøve en annen sound ved nærmeste anledning!

Ellers takk for deilig ros og fin tilbakemelding. Er dessuten ikke noe kjent innen metallmiljøet, regner med at det jeg spiller er litt for stereotypt for å kunne slå igjennom. Uansett spiller jeg mest for min egen del, men det er jo selvfølgelig morsomt at andre liker det også!

Det som er feil for meg der, er ikke delayeffekten, men den sterile 'plastlyden'. Ikke første gang jeg hører det innenfor sjangeren din, (jmf. mange metal-puddelrock innspillinger på 80-tallet og fremover)så derfor jeg regnet med at du ville ha det slik. Den blir veldig prosessert hvis du skjønner hva jeg mener. (Ikke akkurat Hank Marvin... :P )

Uansett hva du gjør og kommer til å gjøre med spillinga di fremover, så har du en helt egen 'touch' over det du holder på med som er veldig bra. Jeg sier ikke at jeg hadde greid å plukke deg ut i en blindtest, men du har ett eller annet som gjør at jeg blir 'tvunget' til å høre ferdig låtene dine på tross av at det er mange mange år siden jeg gidda å bry meg om den type musikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metalkonge my ass... :P Dette var thrashy og fett! Jævlig digg trommelyd også Erlend! Og i motsetning til meg klarer du å skrive og spille soloer! Syns du er jævlig flink i valget av skalaer og arpeggioer, og harmonikken/melodikken i leadgitaren er konge. Schtå på! Schmaker godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til gardisten. Jeg har skrytt av deg før, jeg.

Har moret meg over mye av det du har laget helt siden innsparket ditt til "Trehjulssykkel". Begynner å bli en stund siden :)

Og kan gjøre det igjen, dette er flotte saker, spillemessig. Lydmessig er jeg ikke like imponert, men det er da mye forlangt at man skal være proff lydmann i tillegg til gitarist, også. For meg blir dette litt for grumsete og litt for lite "luftig". Da blir det mindre sprut i spillinga..

Som vanlig, veldig bra spilt, og nok ikke så stereotypt som du kanskje tror. Du er stadig innom korte sekvenser som er utenom klisjeene.

Og vi savner deg i kjøp og salg! Når er du ferdig i garden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlig kommentar, Metalbrain!

Castor: takk for koselig kommentar.. Angående miksing så er jeg ikke så pro, så om det er mulighet for å sende tørre lydklipp, midi-trommer osv. til noen som har lyst til å prøve seg kan jeg gjerne gjøre det! Kommer vel tilbake i full stilling til kjøp og salg etter 15. desember (dimisjonsdato)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for herlig kommentar, Metalbrain!

Castor: takk for koselig kommentar.. Angående miksing så er jeg ikke så pro, så om det er mulighet for å sende tørre lydklipp, midi-trommer osv. til noen som har lyst til å prøve seg kan jeg gjerne gjøre det! Kommer vel tilbake i full stilling til kjøp og salg etter 15. desember (dimisjonsdato)!

Jeg kunne jo prøvd hvis det er interessant. Hadde vært morsomt å se/høre resultat av det, uten at jeg er noe annet enn amatør heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her, litt småjustering av nivåer. Hører bare på laptophøyttalere nå, og da blir skarpen rimelig høy. I tillegg er det litt nivåforskjeller på gitarene fra parti til parti.

Men dæven her var det mye fete temaer! Har nesten gitt opp "moderne" metal (dvs numetal og nyere ting som også sklir over i meshugga liknende greier), fordi det blir bare riff på riff som en har hørt altfor mange ganger, men i denne låta var det flere temaer jeg digget :D Dritbra trommer, og kult med mer autentisk trommelyd. Hvis du legger opp til mer...tja...hva skal jeg si..."ekte" eller "live" lyd, som f.eks bruke en annen type gitar på cleandelen (Audun nevnte Hank Marvin, uten at kanskje akkurat det er idealet, hehe). Sånne ting gir innspillingen det lille ekstra, og kan være med på å dra det helt over i proff-divisjonen. Du er ikke langt unna sånn som det er nå, selv med en litt ujamn miks :)

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.