Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gull eller gråstein?


Anbefalte innlegg

Hey, la ikke merke til svaret ditt før nå

Jeg tror jeg skal la rørene være helt som de er for nå:unsure: De originale passer sikkert bra til denne amp'en, og når du skriver det du skriver skal jeg ihverfall la de tre store stå helt i fred.

Hva gjør forresten det GZ43S-røret...er det en slags likeretter?

Som dere sikkert skjønner er jeg ikke så bevandret i rør-verdenen :blush:, men er ikke heeelt fortapt bak en loddebolt.

Jepp.

Edit: Slått på målstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, kanskje like greit med én fristelse mindre dinglende under nesen :D

Jeg måtte forresten bytte tilbake til 12AY7...det ble for hot, og den mistet mye av allsidigheten. Vanskelig å få clean.

Jeg blir bare mer og mer begeistret for denne lille rakkeren.

Et lite problem er at Marshall-elementet er på 16ohm, mens amp'en har 8ohm's utgang....har det så mye å si når det er fra 8 til 16ohm. Det er vel verre med omvendt...16->8?

Jepp, å kople et 16ohms element til en amp med 8ohms utgang er ikke noe problem, verre motsatt.

Men ja, behold 6V6 rørene i stuttrinnet, og GZ34 er likeretteren. Jeg har liten tro på at du vinner noe på å bytte

fra 6V6 til 6L6 da det er forsterkerens driftsspenning som bestemmer "guffa" ut. Selv om ampen er såkalt "self biasing" vil du ikke få noe ut av dette.

Når det gjelder 12AY7 vs. 12AX7 må du jo bestemme selv, men det har du jo allerede gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.