Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lage Dubstep med gitar effekter?


Seb

Anbefalte innlegg

Hei. Har et boss gt 8 brett proppet med effekter. Holder på å prøve å lage dubstep men er ganske vanskelig. Har noen erfaring med det eller tips?

Effekten jeg har nå som er nærme dubstep, men mangler det lille ekstra består av: Masse distortion, Phaser, Flanger, Chours og octave som jeg gjør med pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jo ingenting for seg i det hele tatt. Jeg hører heller på Cascada, Groove Coverage og diverse annen fjortistrance. Jeg klarer virkelig ikke høre musikalske elementer i det der.

(Og ja, nå prøvde jeg å gi det en sjans.)

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jo ingenting for seg i det hele tatt. Jeg hører heller på Cascada, Groove Coverage og diverse annen fjortistrance. Jeg klarer virkelig ikke høre musikalske elementer i det der.

(Og ja, nå prøvde jeg å gi det en sjans.)

seriøst? Jeg ble skuffa fordi jeg hørte bare tonika og dominant i den der, og med ganske trøtte effekter i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med en BOSS SYB-5 Bass-Synth for wobble, med en Expression pedal for å manuelt styre wobble lyden... For å gjøre lyden komplett setter du på en overdrive. Liker Bass Overdrive eller fuzz til en sånn sound.

Nå er det på tide å vokse opp folkens. Er selv "rockemusiker", og har dedikert en stor del av livet mitt til 90 tallets Punk, hardcore og grunge. Jeg er VELDIG åpen for musikk, alt fra jazz til for eksempel hip hop, og det hjelper meg til å lage min egen spillestil/egen sound. En viktig del av å være en musiker er å være åpen for annen musikk, og istedenfor å si at noe er dritt, kan du heller tenke på om det heller er du som ikke forstår det.

Alle vet vel at jeg er nirvana fan, og man ser mange intervjuer at det befinner seg diverse electronica i platesamlingene deres. Ikke alle kan like alt, men det er lov å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubstep er et ord som bør slettes fra jordens overflate.

+1...

Jeg ser på meg selv som en relativt tolerant person når det kommer til musikk, men jeg hører mye heller på Planet X eller Burzum enn dubstep altså !

Det å poste tråd om dubstep på ett gitarforum er ærlig talt som å be om flamewar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.