Web Analytics
Jump to content

Ny MultiFx eller HT-dual?

Troll

Recommended Posts

Vurderer å selge min POD XT med MS-pakken og erstatte den med noe annet.. Alternativer er enten en ny MultiFx med en bruktpris under 2k, eller en HT-Dual siden jeg har en UX1 som gjør nesten samme jobben som POD..

Den skal brukes til litt tyngre, mellommoderne metalvreng i band. PODn leverer bra hjemme, men under høyere styrker så plukker den opp mer støy enn andre pedaler og brett jeg har eid tidligere og den mister fylden som den har på lavere volumstyrker..

Forslag? Burde jeg sett på noe ala Boss GT6/8 eller kjøpe meg en vrengpedal ala HT-Dual? Den virker jo feit..

Forsterkere den kommer til å brukes på er primært Fender Twin Reverb og/eller Vox AC50CPP.

Har eid en Korg fra tidlig 90-tallet tidligere, sikkert 6-7 år siden.. Og den låt tøft. Hvordan er de nye effektene til Korg?

Egentlig står valgene mellom Boss GT, Radial Tonebone som Aphelion skryter av, HT-Dual eller noe lignendes..

Stikkord:

- Mellommoderne high gain men gode crunch og cleanpresets er en bonus

- Låte bra forran en clean forsterker

- Under 2k brukt, helst rundt 1500kr, siden jeg ikke får så mye for POD'n

- USB ol er ikke et must, da jeg har et lydkort

- Enten vrengpedal eller MultiFx

kjøyr på! :P

Om det eneste du trenger den til er vreng så ville jeg nok gått for en god vrengpedal. Fordelen med multifx slik jeg ser det er amp/cab-sim og at det er en hel drøss med effekter for en billig penge. Om du først spiller på en god amp uansett, og du bare trenger en annen vrengtype og kanskje en effekt ville jeg gått for enkeltpedaler.

Enig med Duckling her.. Styr i hvert fall bort fra Boss GT-6/8 om det er vrengen du er ute etter, effektene er gode nok, men vrengen er ikke all verden. Da er GT-10 hakket bedre, eller legg på en 500 lapp og se etter en pent brukt Line 6 HD 300/400..

Suhr Riot er notert skal sjekke den ut :)

Egentlig litt enig iat det hadde vært greit med en god vrengboks, men da trenger jeg flere forslag!

Har sett på POD HD, men tror jeg styrer unna Line6, da jeg har en UX1 som leverer greit hjemme og jeg har eid en del PODs gjennom tidene og skal i tillegg selge XTen =p

PODn er ganske heftig når man kobler den til PA eller et sluttrinn, men det er ikke alle amper som har FXloop, ihvertfall ikke Fendern. Det er jo litt kjipt. Og OD går heller ikke, da det skal litt til for å få en Twin Reverb til å vrenge.. Var jo ultraclean uansett hvor høyt man skrudde den! :lol:

De fleste som har sammenliknet sier vel at det er POD HD som er den beste multifx'en under 11R, og at den er veldig mye bedre enn POD XX, så det kan jo være verdt å vurdere? Evt et Boss ME-brett av noe slag om du bare skal ha effekter?

edit: Digitech RP500/RP1000 låter også ganske kult. Denne er jo også designet for å jobbe sammen med en forsterker. Personlig falt valget på BOSS GT-10 etter å ha prøvd Digitech RP1000, POD HD300, Zoom G9.t.u.whatnot (den med to exp-pedaler), Vox Tonelab LE og Boss GT-10, men da var det ampsim jeg fokuserte på, og jeg tror ikke jeg klarte å skru ordentlig på POD'en :P

Edited by Duckling

• 3 weeks later...

Suhr Riot.. Jeg vet godlyd tar for mye for den, men importerer du selv skulle det være mulig å få tak i den innenfor budsjettet.

Takk for tips, virker som en heftig og allsidig pedal. Akkurat den type vreng jeg ser etter, litt mer klassisk high gain.