Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Merkbar strøm gjennom strenger på gitar


gromit

Anbefalte innlegg

Du kjenner like mye hver eneste gang du berører...det lades ikke ut?

Hvis du står isolert midt på gulvet med joggesko på, kjenner du fortsatt strøm?

Nei, er nok neppe jordingsfeil, nå har jeg nylig flyttet til denne leiligheten og det var samme i den forrige - Det lades heller ikke ut, strømmen er der konstant - rundt samme styrke som et 9v batteri vil jeg tro....

hehe... dette er jo en sånn elekrisk type gitar da.

Endret av gromit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det ikke er lydkortet som sender ut 48volt spenning... Vist det ikke er "jordingsfeil" inni lydkortet, det virker rart - men så lite vet jeg. Det er heller ikke noe rart med pc'en - for det har jeg dobbeltsjekket.

Noen som har lyst å kjøpe et digidesign mbox2 lydkort uten noen feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være kjekt å sjekke. Høres ut som jordingsfeil og at string ground på gitaren setter deg som jordingspunkt for hele riggen. Hvis du da begynner å tafse på andre ting kan det bli problematisk. Normalt sett ikke farlig via USB, men jeg ville ikke tatt sjansen. Jordingsfeil drepte i følge statistikken til David Hosler (genial elektro-nerd btw) 55 musikere i verden i fjor... Det værste landet å være musiker i hvis du ikke ønsker å dø av jordingsfeil? Danmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk ikke til å spøke med. En gang for lenge lenge siden, i et land langt langt borte (OK,da, var bare på andre siden av Mjøsa, men likevel) spilte jeg på et utested, der en kar klarte å bikke en flaske cola ned i strømfordeleren vi var knyttet til. Alle som hadde gitar på magen fikk sånn støt at vi måtte sette oss ned og ta en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk ikke til å spøke med. En gang for lenge lenge siden, i et land langt langt borte (OK,da, var bare på andre siden av Mjøsa, men likevel) spilte jeg på et utested, der en kar klarte å bikke en flaske cola ned i strømfordeleren vi var knyttet til. Alle som hadde gitar på magen fikk sånn støt at vi måtte sette oss ned og ta en pause.

Har du prøvd å tisse på et strømgjerde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg tilbrakte somrene på en gård i Trøndelag i barndommen, så ja. Flere ganger, til og med.

Når det tenker meg om, kan det forklare et og annet om størrelsen på diverse kroppsdeler. :)

Og du- det gjelds ikke med strømgjerde for hest. Det er for pyser. Strømgjerde for kyr, derimot, det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut jacken og sjekket om jeg kunne kjenne noe strøm i den, og det kunne jeg ikke - så det er altså kun når den er koblet i gitaren... Jeg vil tro at når den er koblet til pc'en via usb burde det være trygt.Pc'en har jo egen strømforsyning og oververn beskyttelse, men nå vet ikke jeg hvordan dette med jordfeil helt fungerer.

Er det mulig vist det er noe feil i den strøm adapteren/forlengelse ledning med 5 uttak kan skape feil?

Endret av gromit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.