Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

INSTRUMENTGALLERI


vwh

Anbefalte innlegg

Her er et bilde av fiolinen min.

Er ikke sikker på fabrikat og årstall.

Den er ikke noe ekslusivt instrument, men er vel hakket over en skolefiolin når det gjelder kvalitet og lyd. Kostet vel i sin tid rundt 7000,- om jeg ikke husker feil.

fiolin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at det er fleire med fele her! Kor lenge har du spelt (anntar at du speler)? Eg har forresten spelt i sikkert 5-6 år!

-Køddleif-

Dette er bare for å irritere, men fiolin og fele er ikke samme instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at det er fleire med fele her! Kor lenge har du spelt (anntar at du speler)? Eg har forresten spelt i sikkert 5-6 år!

-Køddleif-

Dette er bare for å irritere, men fiolin og fele er ikke samme instrument.

Dette er berre for å irritere: :roll:

Jeg synes det er alt for mange som regner Fele og Fiolin som samme tingen, men det er det ikke, du burde vel skjønne hvordan det føles når folk skriver/sier feil, du var jo veldig mye imot feil bruk av hv-ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at det er fleire med fele her! Kor lenge har du spelt (anntar at du speler)? Eg har forresten spelt i sikkert 5-6 år!

-Køddleif-

Dette er bare for å irritere, men fiolin og fele er ikke samme instrument.

Dette er berre for å irritere: :roll:

Jeg synes det er alt for mange som regner Fele og Fiolin som samme tingen, men det er det ikke, du burde vel skjønne hvordan det føles når folk skriver/sier feil, du var jo veldig mye imot feil bruk av hv-ord.

Eg sa det vel berre for å irritere? :roll: (Smiley lagt til for å irritere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo det samme da.

det er bare 2 ord for det samme. Når fiolinen ble hentet inn i den norske folkemusikken ble den kalt Flat-fele , sikkert fordi fiolin hørtes så by'sk ut. Den ble kalt Flat-Fele og den andre typen var det norske folkeinstrumentet Hardingfele .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.