Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Voks! Hvor kjøper man det?


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som brukes i slike lys, er nok ferdigrenset. Det er bare å smelte de om.

Da jeg drev som verst med knivmaking, brukte jeg slike lys blandet med mineralsk terpentin til å sette inn skaftene med før jeg polerte. Har en gitar jeg har behandlet på den måten, det blir veldig bra, og så lukter det av honning. Oh så organisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som mange voks, er parafinvoks spiselig, selv om den har ingen reell smak eller lukt. Det er lagt til matvarer som konserveringsmiddel og for å gjøre maten mer attraktiv. Mange sjokolader og søtsaker, for eksempel inneholde parafinvoks å gi candy et blankt belegg. Voksen stopper også fuktighet fra å forlate belagte godteri, holde godteri fuktig og mindre sannsynlighet for å ødelegge i unrefrigerated forhold. Hvis du bruker parafinvoks i hjemmet bakervarer eller godterier, er det viktig å sørge for at du kjøper mat-kvalitet parafinvoks, som voks som brukes til lys eller industrielle applikasjoner kan ha tilsetningsstoffer som ikke bør svelges. "

Sakset fra http://tlfsok.com/handverk/2010/09/Hva-er-parafinvoks.html

Siden det ble spurt om parafin- og bivoks i samme tråd regner jeg med det er til voksing av pickups. Syltevoks som man får i daglivarevutikken er helt ypperlig til det bruket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100 bokser med voks fra et konkurssalg på en musikkbutikk som drev litt rart (f.eks ved at de hadde 100 bokser med voks). Du kan godt få en av meg? Kan sende den i posten i morgen, fraktfritt hvis du vil.

Edit: Hvis det er den typen voks til polering du er ute etter? Har ikke sjekket at den er spiselig, men den polerer bra...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.