Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mixer med flere outputs


Linkage25

Anbefalte innlegg

Skjønner, så man må eventuelt ha et lydkort med 8 innganger også? Men da må men vel ha 8 utganger på mixeren og? Så er det noen mixere med flere utganger? Eller er det lureste da å bare plugge micene rett inn i lydkortet?(Snakker om i trommesammenheng nå)

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det ville være lurere for deg å satse på en litt annen løsning enn den Behringermikseren, ut fra behovet ditt. Slik jeg ser det, trenger du en mikser og et stort lydkort.

Dette er begge deler, og prisen er ikke verst, selv om den koster en god del enn den du linket til:

http://www.phonic.com/en/helix-board-24-universal.html

Jeg har en selv, og har prøvd den så vidt det er. Funker aldeles fantastisk! Det blir en veldig fleksibel løsning hvis man vil ha både en kurant livemikser og et 16- kanalers lydkort.

Jeg tok opp 13 kanaler samtidig på en billig bærbar via USB med denne, og det fungerte knirkefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Eller 16 spor. phonic lager den mikseren i forskjellige størrelser, men skal du bruke den som en livemikser i tillegg trenger du den størrelsen der.

Den har både firewire og USB, det er noen flere muligheter med firewire, men ja, du har opptil 16 spor individuelt inn med USB. Monitoreringen tilbake til mikseren funker ikke med usb, men det spiller jo ikke noen rolle når man bruker den live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ikke meningen å bumpe opp en gammel tråd, men har nå tatt opp jakten på en mixer med USB tilkobling og muligheten til å få alle sporene individuelt inn på et DAW. Så på den Phonic'en du postet Castor, men den er litt over det prisnivået jeg har tenkt meg. Noen som vet om noen lignende mixere til sånn 3000 ca, med lignende muligheter? Skal helst være minst 8 inputs, men kan vel leve med 6. Er også ønskelig at mixeren kan fungere som en vanlig analog mixer uten USB tilkobling, men det er vel kanskje vanlig at slike mixere gjør det.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.norskmusi...rd-med-lydkort/ HelixBoard 18 virket jo rett i blinken! Så også på noen av Alesis sine, var vel mye av de samme greiene. Er ikke så veldig kjent med miksere, så må bare sikkerhetssjekke. Selvom dette er et typ lydkort og mikser, så funker vel denne også som en analog mikser uten å koble til en PC?

Og Castor, vet du hva forskjellen på HelixBoard18 og HelixBoard18 UNIVERSAL er?

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse virker akkurat som en vanlig mikser hvis man ikke kobler til en pc. Det gjør de i og for seg med pcen tilkoblet, også.

Forskjellen på "vanlig" og universal er i første rekke at det er både firewire og USB på universalen, etter det jeg har forstått.

I tillegg kan man velge mellom pre og postsending av signaler på stripene på universalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.