Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mixer med flere outputs


Linkage25

Anbefalte innlegg

Hey!

Lurer på om det finnes type mixere som: http://www.behringer.com/EN/Products/X2222USB.aspx , som har flere utganger så for eksempel 4 - 5 stk kan høre i hodetelefoner samtidig? Bandet mitt trenger kanskje en mixer til å splle inn trommer og diverse etterhvert, men hadde vært fint om det hadde gått ann å bruke den til å jamme sammen stille bare ved bruk av headset også! Vet det finnes ting som JamHub og lignende som er lagd til akkurat det, men hadde vært fint å måtte slippe å kjøpe enda en enhet til et par tusen når vi må kjøpe en mixer uansett. Eller finnes det eventuelt splittere som kan fungere?

Kan for så vidt legge til at ingen av oss har sånn veldig peiling på mixere i det hele tatt, så om det er noe å anbefale til max 5000(helst sånn 2 - 3000 kr) som funker bra til det jeg skrev over(om det finnes), men det viktigste at det funker bra til å spille inne trommer, gitar og ja alt sånn, men uten for mye uforståelige knobs. Trenger ikke å kunne kobles til fullt PA-anlegg, men hodetelefoner, monitorer også lignende selvfølgelig.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel klare å trøkke 5 forskjellige mikser ut fra den der.

Det vil si, ikke helt forskjellige, men noen muligheter har du.

3 Aux-utganger, hver av disse har mulighet for hver sin helt egen mix.

2 master utganger (L og R) disse kan tilpasses, i allefall til en viss grad ved hjelp av panorering. Sender du dette videre til en billig hodetelefonforsterker, f.eks Behringer sin 6-kanaler så skulle dette gå fint. :)

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Virker som en sånn hodetelefonforsterker hadde funket bra :)

Og for å svare på spørsmålet ditt Castor, så hadde det vært fint å kunne få individuelle mikser, men er ikke så nøye ;)

Har noen forslag til greie hodetelefonforsterkere? Hadde vært greit med flere enn 4 utganger, selvom man sikkert kan blande litt med utgangene på mixeren og få flere.

Og Ibanez, er de AUX-Send utgangene øverst til høyre bare vanlige AUX utganger? For da funker vel de greit!

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alto HPA-6 er sikkert helt ypperlig http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=389&products_id=6515

De tre AUX-send utgangene oppe til høyre er nok helt vanlige AUX-utganger ja. Som du sikkert vet så vil det si at du velger på hver kanal hvor mye signal du vil sende til hver AUX-utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt.

Edit:

La oss si at du har bass inn på kanal 1 og at bassisten vil høre seg selv og har hodetelefon tilkoblet AUX Send 1 (via hodetelefonforsterker). Da skrur du på AUX 1-knotten på Kanal 1 samt. justerer volumet ut fra AUX Send 1 med knotten som står AUX 1 på under VU-meteret i master-seksjonen. (Over Sub 1-2).

Dersom gitaren er plugget i kanal 2 og bassisten også vil høre litt av denne skrur du AUX 1 knotten her også opp til bassisten selv synes han hører nok. Osv.

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Alto HPA4, funker helt topp. På den kan du justere volum, bass, diskant og balanse til hvert headsett slik at hver enkelt kan stille inn etter egen smak. Ikke opplevd noe problemer med støy eller andre ulumskheter selv om det er en billig enhet. Har hørt noen som har hatt problemer med dette på Behringer'n. Alto'n koster 12-1300kr ny, ga 700 for min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hendig med loddebolten, kan du jo bare lage en sånn- ikke vanskelig hvis man kan lodde, og kommer til å fungere helt greit. Den kobler du rett og slett ut på headset- utgangen på mikseren. Merk at da må man ha "felles" miks, men det fungerer helt greit i de fleste sammenhenger.

http://behindthetone.com/johnfisher/headphone/head.htm

Sidene er forresten en gullgruve for fiklere. Dette er mannen med ideene i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Den Behringer mixeren jeg linket til i første post(X2222USB) har en USB utgang. Fungerer den da som et lydkort? Altså hvis jeg vil spille inn trommer med 8 mic innganger på mixeren, kan jeg da bruke mixeren som et lydkort i DAW programmet mitt å få alle i de 8 lydkildene som egne spor, eller må jeg fortsatt bruke main outputen? Lydkortet jeg har nå har bare 1 inngang til XLR så er lite gunstig å få alle trommene på 1 spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.