Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrett prosjektet


Anbefalte innlegg

Det er jo festlig med réle styring og slikt, men du er klar over at du kan lage en slik loop, eller en boks som f.eks bytter mellom to ulike looper, inklusive LED visning med en enkelt god gammeldags fotbryter av 3PDT typen? En slik koster jo ikke mange ti-kronene egentlig.

3PDT2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo festlig med réle styring og slikt, men du er klar over at du kan lage en slik loop, eller en boks som f.eks bytter mellom to ulike looper, inklusive LED visning med en enkelt god gammeldags fotbryter av 3PDT typen? En slik koster jo ikke mange ti-kronene egentlig.

3PDT2.jpg

Hm, vel jeg dreiv og så på det, men fant ingen som hadde 4nc sett og 2no sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vel jeg dreiv og så på det, men fant ingen som hadde 4nc sett og 2no sett?

4nc/2no ??

Jeg vet ikke helt hva du mener, men jeg kan forsikre deg om at oppgaven kan løses med en slik passiv bryter i alle fall. Jeg har bygget flere ulike looper bokser med ulike funksjoner og med LED for å markere på/avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en slik f.eks.

Det jeg mener med å flytte switchen så den står forran pedalene er:

Hvis det er S1 som kobler inn og ut delayboksne burde du plassere S1 forran delayboksene på brettet så det går ann å tråkke på den uten at du knekker potmeterne på delayboksene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en slik f.eks.

Det jeg mener med å flytte switchen så den står forran pedalene er:

Hvis det er S1 som kobler inn og ut delayboksne burde du plassere S1 forran delayboksene på brettet så det går ann å tråkke på den uten at du knekker potmeterne på delayboksene :)

Aha! Fysisk sett ja ^^,

Vel jo er en mulighet det, men da igjen blir det veldig trangt der, Men skal se litt på det, Muligens så må flytte den OD1 boksen også da blir litt kronglette mellom ts5 og od1 pedalen. Tar dette når får tid til og skjære til plata og få trekt den med filt, litt lettere når har alt forand seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått begynt litt med delene fra Biltema, mens jeg venter på delene fra ebay, tar jo fort 20+ dager det <.<

Men ja, har fått saget opp plata så den er 700mm lang/brei og 500mm høy, Pussa så plata så den ikke hadde noen skader og lignende, samt runda av kantene litt så

høyttaler filten skulle gli litt bedre over, Så limt dette, i ettertid ville jeg nok heller hatt stifta filten da det spray limet er noe forbanna klin, men jaja, det sitter som bare det nå :D

img20110920154419.jpg

img20110922180115.jpg

img20110922180107.jpg

img20110922180056.jpg

Så videre da blir og teste litt og se hvilken høyde/vinkel jeg vil ha på brettet, få laget ramma under så det står stødig uten at det svikter og litt sånt mens posten tar seg av hovedsaklig det meste av el delene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må beklage med dårlige oppdateringer her.

Har vert litt div annet og ta taki, men nå har jeg alt av deler og det begynner og ta form

Selve brettet i seg selv er ferdig, alt i fronten er ferdig, 230v delen av strømmen er ferdig kobla med lampe, bryter og det hele.

Det meste av hull osv er ferdig, står igjen 1 inngang på brettet som jeg tar i dag, måtte lage med egne skiver da plata er for tykk for 1/4 inngangene så måtte felle de ned i brettet fra undersia, så da måtte jeg lage meg noen egne skiver, Så ja ellers er alt av led hull osv ferdig, så blir og feste siste inngangen så rive av igjen filten da denne i første omgang burde vært lakt på til sist.. ser jo ikke ut nå som er full av spon.. Så trekke opp på nytt, så feste alt av innganger, leds osv på nytt, borrelås til pedalene så koble selve styringa under, med alt av led osv. så er det ferdig :D

Får prøve og poste flere bilder i løpet av uka her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da må jeg først og fremst beklage dårlig oppdatering her, vært en del annet jeg har styrt med, men jaja bedre sent en aldri :)

Ja så brettet er i store deler ferdig. Det som står igjen er noen tynne pyntelister rundt i kanter, samt kle inn sidene av brettet med en tynn plate som jeg maler i svart eller hvit, har ikke helt bestemt meg, utenom det skulle det meste være på plass.

Bilder sier mer en 1000ord sies det så..

img0001lqx.jpg

Som dere ser så ble oppsettet av pedalene litt annerledes en fra de første tegningene, men har mer plass og trå på slik det ble nå.

img0002zf.jpg

Her er da toppen i følgende rekkefølge Inngang - Utgang - Pedal Switch ---- loop inn og loop ut, Beklageligvis ble loop ut utgangen noe skakk :(

img0003pg.jpg

Ledninger og atter ledninger.. ble en bra spagetti ut av det her ja, hehe og jeg vet hva dere alle tenker:

Dette må jo støye veldig?

Vel faktisk så nei, signal kretsen er jo for seg selv, og verken rele, led eller 9v forsyningene støyer noe som helst, jeg hadde selv regnet med vertfall litt summing da det ser ut som det gjør, men faktisk så er støyen såppas minimal at du må virkelig høre etter og det må være stille rundt deg før du hører en veldig veldig lav summing, men dette har jeg hatt i alle år så er nok ikke noe med brettet og gjøre, er vel helst normal høytaler/forsterker summing :D

Det eneste som støyer er inngangen og fram til utaket oppå brettet, Her er loddingene osv helt fine så jeg mistenker at den ene jack pluggen er noe dårlig isolert, så jeg får bytte denne senere, Men om hopper over den inngangen og bare kobler rett i pedalen så er det dødt som graven! Herligt!

img0004oo.jpg

Her da med blå leds. Tror jeg var veldig "heldig" med motstandene mine, de ligger på 3.1v og de lyser mest på 3.2-3.3 så de er VELDIG skarpe, er ikke noe problem om man ikke står og glor ned på brettet over lengre perioder ^^, Og når man står litt på avstand og ser "bort" på brettet er det en herlig blå farge! :D

img0006xm.jpg

Kameraet slet veldig når prøvde og ta bilde rett over ja.. :P

img0008uw.jpg

Sånn ble det da i "normalt lys"

img0005gg.jpg

Så til slutt et stemningsbilde av første gitaren / prosjekt gitaren, Hovedgitaren står i form av en telecaster litt bortafor.

Så ja alt i alt er jeg veldig fornøyd! Det ser helt greit ut, og det låter bra uten at det støyer. Som jeg skrev i starten her blir det i hovedsak og få kledd inn sidene og små pyntelister av tre kanskje? rundt om da overgangen fra "plata" til fronten er noe jeg ikke er fornøyd med akkurat nå, Samt skifte ut ene pluggen som det er noe galt med. Men nå er det vertfall spillbart så jeg kan puste ut :)

Kostnadene fra første post er ikke helt nøyaktig lenger, Måtte bla skifte ut motstandene med andre som hadde høyere watt styrke samt ble litt småting etterhvert, Total summen er på rundt en 700-800kr

-Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt dette.

MEN, det er ikke et veldig dynamisk brett, det er jo ikke sikkert du kommer til å bruke de samme pedalene for all tid.

Bytt ut "toys 'r us" patchekablene. :)

Tja, vel altså det er jo som hvilket som helst annet brett, Om jeg vil bytte ut noen pedaler så er det jo bare og bytte dem, sitter jo bare i borrelås.

Eneste som kanskje blir aktuelt vertfall i førsteomgang er og sette en reverb pedal etter fender switchen da jeg ganske sikkert vil bygge meg en 57 Champ style amp. Skal ikke sitte og si jeg ikke kommer til og bytte ut noen pedaler men akkurat nå er jeg fornøyd med pedalene da jeg får lyden(e) jeg vil ha, blir vel kanskje noe litt dyrere og bedre pedaler om begynner og spille i band igjen.

Angående "toys R us" kablene så er det rett og slett fordi dette skulle være så low cost som mulig, og de koster 1/3 av hva vanlige svarte kabler vil gjøre, Det jeg har tenkt selv er og bare ta svart krympestrømpe, eller slik intrustrument kabel strømpe og trekke utenpå kablene slik at kun er farge i endene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg som er litt treig her? Men hvilken funksjon har de led lysene? Er det ikke led på boksene?

Er mest for harryfaktoren og gjøre det litt anderledes, Eneste praktiske funksjonen det har er at Delay pedalene er koblet på egen krets slik at de kan bypasses selv om de er på, Så da vil led på pedalene fortsatt lyse men de er ikke med i signalkretsen før de blå ledsa lyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.