Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez och lite till.


Magnus O

Anbefalte innlegg

Dæven.. Har du en gammel 550 (i grei stand) du vil selge? :P

Utover det... syk, syk samling. I envy thee..

Låt mig fundera lite på det.

Jag har tre tidiga 550, 2 från 87 och en från 88.

Ingen av dem är i vidare bra skick.

En borrade jag hål rakt igenom för att montera ett sustainer kretskort, en såg hemsk ut i lacken så jag tog bort den :lol:

En är i ganska okay skick.

Tack!

Om du kollade på videona så gillar jag inte samling längre, blir stressad av en massa gitarrer jag inte spelar på :lol:

Jag gillar inte att sälja, så jag placerar ut gitarrer överallt istället (lånar ut, ger bort, ställer på andra ställen osv), bara jag slipper se dem. :lol:

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Imponerende samling! Har du laget den plexiskjermen selv, eller er det noen som selger de? Artig at jeg så det der nå for jeg satt akkurat å lurte på hvordan jeg skal gjøre min cranka 18-watter levelig på scena. =p

Ja, det stämmer, jag har byggt ihop den själv.

Det finns att köpa här över men kostar löjligt mycket, nu kostade det kanske 1/8 del av vad en färdig byggd gör.

Mitt huvudsyfte var inte att kunna skruva upp min förstärkare mer (även om jag kunnat göra det också nu) utan att få en mer kontrollerad ljudbild i utljudet.

Normalt så är det ju massor av gitarr om man står i publiken rakt framför förstärkaren och ingen alls om man tar ett par steg åt sidan.

Nu är alla direktstrålar borta och man kan lägga mer gitarr i PA och få en mycket jämnare och mer kontrollerbar ljudbild.

Skillnaden på utljudet är stor.

När det är lite mindre scener så gör den också att jag hör mig själv mycket bättre, den sprider ljudet jämnare över scen och en del ljud studsar uppåt så att jag hör det bättre.

Alla i banden jag spelar med tycker att scenljudet blivit bättre.

Sen gör de ju lite det som beamblocckers gör, slår sönder diskantstrålar. Man slipper de där ispik öron dödarna.

Det är verkligen värt att skaffa sig såna. Tyvärr är plexiglas ganska dyrt, men lätt värt det.

Jag har byggt fötter till min nu också, så att den står stadigare.

Fast gjorde kanske 200 spelningar med den utan fötter utan problem.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utdypende svar! Må nok skaffe meg en slik ja. etter hva jeg har funnet ut kan jeg få det for 1000kr/m2 på biltema, så da prøver jeg sikkert det =) Er det evt. noen andre materialer enn plexiglass som kan gjøre jobben like bra? (Med andre ord, billigere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utdypende svar! Må nok skaffe meg en slik ja. etter hva jeg har funnet ut kan jeg få det for 1000kr/m2 på biltema, så da prøver jeg sikkert det =) Er det evt. noen andre materialer enn plexiglass som kan gjøre jobben like bra? (Med andre ord, billigere)

Visste inte att de har plexiglas på Biltema? Coolt.

Egentligen går det lika bra med täta skivor av vad som helst, plywood eller nått.

Men snyggt blir det ju inte.

Fördelen med plexi är inte att det gör något speciellt med ljudet som inte andra skivor gör utan det att det är genomskinligt.

På scen med lite mörker och vanligt scenljus syns den inte.

Tänk på att bygga den minst tre delad (så som min eller Bonamassas), så att det inte bara är en rak skiva framför (för då studsar allt bara ut på sidorna och det gör inte lika stor nytta).

Spelar du mycket live kommer du att älska den.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk samling... Er som de fleste stum, men mest av at denne Svensken kan fa`n meg spille også :lol: Jeg liker kanskje mer hva jeg hører, enn hva jeg ser.. Noen links til studio innspillinger..? Jeg vil gjerne høre mer av ditt arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk samling... Er som de fleste stum, men mest av at denne Svensken kan fa`n meg spille også :lol: Jeg liker kanskje mer hva jeg hører, enn hva jeg ser.. Noen links til studio innspillinger..? Jeg vil gjerne høre mer av ditt arbeid...

Tusen tack!

Kul att någon märkte att jag faktiskt spelar gitarr och inte bara har många gitarrer :lol:

Det finns en del lite äldre grejer på "music" sidan på min hemsida www.magnusolsson.com

Först några egna låtar och sen lite klipp från ett metalstudiojobb för några år sen.

Har inte lagt upp ny musik på ganska länge (vill inte ha den på nätet).

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.