Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mayones vs ESP


Dead Theory

Anbefalte innlegg

Er ikke noen Mayo-eiere i nærheten av Hønefoss, vel? Så kan jeg få prøve vidunderet, så kan du/de/dere få prøve plastikkgitaren min? ;)

Uansett så kan vi vel være enige om at det uansett bunner ut i personlige preferanser om hva som er den "beste" gitaren. At veldig mye er bra, er det vel generelt liten tvil om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Helt etter boka! Likevel tror jeg faktisk at trådstarter har fått ganske så entydige svar på om han skal kjøpe Mayo eller ESP.

Metallica spiller forresten ESP og de jo er verdens beste og kuleste band så det må jo være bra.

Så det blir så her:

Metallica = ESP = good shit

Nobody you ever heard of = Mayo = crap

There Ya go. Get your foot on that wah and rock it............

Kor i helvete er Trond og hvor skal jeg sende Føkk 4 Mayo clips'a mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha :D

Som det er sagt mange ganger i tråden går jo dette på preferanser. Jeg har aldri opplevd "plastikk"-følelsen av noen som helst gitar, så jeg vet egentlig ikke hva dere prater om der. Nå vil jo uansett alle i en viss grad "mene" at det de selv eier er det beste. Jeg med. Jeg mener May er bedre enn ESP, men mange vil nok mene det andre veien. Jeg mener også at mitt fargevalg på May er penere enn alle andre May her på forumet, og at den låter bedre fordi jeg har de beste mikkene. Dette er ikke nødvendigvis faktum :D Jeg mener Laboga er bedre enn Marshall, mange vil nok mene det motsatte.

Skal man se på f.eks salgstall som man gjør med plater er jo Thriller med MJ verdens beste plate, og sånn sett er jo ESP bedre enn May...

Men, se på avataren min.... Jeg er partisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor i helvete er Trond....

Jeg sitter her på sidelinja og humrer. Vurderte å hoppe inn i diskusjonen, men før jeg rakk det så skrev du mer eller mindre de poengene jeg tenkte å ta:

Nå er dette et problem med custom gitarer generelt og ikke spes relatert til Mayo. Se på brukt prisene på Suhr, Anderson osv. Samme greia. 59% av nypris høres helt vanlig ut. Har sett mange som har gått end mot 50%. Men i hvor stor grad man skal tenke økonomi når man kjøper en gitar er jo en annen sak. At det er spes relatert til kvaliteten på gitaren er jeg også usikker på. Det var jo en her som solgte en strøke Carvin til 4k. Det er i mine øyne overhode ingen sammenheng med kvaliteten å den med tanke på de Carvin gitarer jeg har prøvd. På mange måter minner merket Mayo litt på Carvin. Litt billigere enn det de ønsker å sammenligne seg med, så de ser ut til å gi mye gitar for pengene og uglesett av stort sett alle andre enn eierne som lovpriser dem over alt annet.

Hvis man er ute etter en sånn type gitar så ser jeg ingen grunn annet en dårlig bruktpris som taler imot å vurdere en Mayo. Om Mayo er det absolutt beste man kan få hvis man sitter med 20000 i handa er en helt annen sak og veldig avhenging av hva slags gitar og lyd man er ute etter....

... og hvor skal jeg sende Føkk 4 Mayo clips'a mine?

Du får mekke en egen hjemmeside og bli rik! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica spiller forresten ESP og de jo er verdens beste og kuleste band så det må jo være bra.

Så det blir så her:

Metallica = ESP = good shit

Nobody you ever heard of = Mayo = crap

There Ya go. Get your foot on that wah and rock it............

Kor i helvete er Trond og hvor skal jeg sende Føkk 4 Mayo clips'a mine?

Nå syns jeg du undervurderer ekspertisen på forumet her.... I følge dem, er ESP plastikk! ( :P) Metallica eller ei. De betaler jo ikke en døyt for instrumentene og kunne sannsynligvis ikke bry seg mindre om hva som står på headstocken. Dessuten er ESP et stort konsern som masseproduserer overprisede gitarer, og det liker vi dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.