Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mayones vs ESP


Dead Theory

Anbefalte innlegg

Nå er det mange som mener at sånn basskonstruksjon låter crap på gitarer så det hadde vært artig å høre fra de som har prøvd bolt on og necktrough versjonen om det er noen merkbar forskjell på lyden.

Jeg har som sagt begge i huset, dvs "bass-gitar" med necktrough og Bolt on..

Regius (necktrough) har passive SD PU, og Setius har EMG 81/85, så sammenligningen blir uansett kraftig farget av dette. Setius`n har vi kun hatt i huset i snaut en uke, så jeg trenger litt tid til å gi et kvalifisert svar på dette. Men jeg må ærlig innrømme at Setius er et langt bedre kjøp (pris vs gitar) enn Regius. Jeg kan ikke på noen måte forsvare den relativt store prisforskjellen det er mellom disse modellene, set ut fra kvalitet, spillbarhet, finish, hardware... Derfor vil jeg heller ikke bastant si at Regius er den beste gitaren i 20+K klassen, men peronlig passer den meg helt perfekt. Mens Setius derimot er pina død meg et røverkjøp i 15K klassen av denne type gitar ..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jepp de fleste merker har fanboyzzzzzzzz, ikke minst det overprisa crap'et Audun spiller på som blir raid'a av FBI annen hver måned for å bruke ulovlig trevirke......... Ny modell? Jepp ser du ikke at det er en annen farge og font på plasten rundt pickupvelgebryteren? Å ja, seff. FETT!

:lol: Alle vet jo at 'ulovlig' treverk koster flesk, men låter til gjengjeld, desidert best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke en Mayo, men hadde jeg hatt 15000 til ny gitar eller 8000-9000 til en brukt, så hadde definitivt Mayo vært på shortlisten. Men så langt har jeg ingen gitarer jeg har gitt over 3500 for... ;)

Bare sånn for å nyansere bildet om at eierne lovpriser mens alle andre er skeptiske.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt etter boka! Likevel tror jeg faktisk at trådstarter har fått ganske så entydige svar på om han skal kjøpe Mayo eller ESP. Virker ikke å være mye tvil om at Mayo er the shit og ESP er plastikk, så her synes jeg forumet har gjort en meget god jobb! ^_^ At det tar av litt fra side 3 og utover er intet annet enn uungåelig når man diskuterer smak og behag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være romslighet og god takhøyde på et forum. :) Tråder som sklir ut er en del av sjarmen, det samme er mangfoldet her.

Mayones. Jeg syns de ser tøffe ut, og hadde klart vært noe å vurdere om jeg skulle spyttet inn masse kronasjer på et stk 'heavy-gitar' (Regius PRO 7 f.eks).

Ellers har jeg fått med meg denne modellen, som også hadde fristet fint hvis jeg var ute etter en 'Smuget-strat' det ikke nødvendigvis måtte ha stått Suhr, Tom Anderson eller James Tyler på headstocken. At den stjeler litt fra Parker Fly-gitarene, samt at det er noe Ovation Breadwinner over den, er en fin 'touch'. Eneste 'aberet' er at headstocken ikke står helt i stil, men for meg fremstår som litt 'døll'.

legend_hss_banner1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne er ful som nøkken jeg :) Denne derimot Maestro ai-ai-ai... Den som hadde rundt 30K til overs :)

Men ang at ESP er plastik er jeg ikke enig i. Mitt inntrykk var at det er steike fine gitarer, hadde en ESP Horizon NTII en periode og angret bittert på at den ble solgt.. Hadde jeg beholdt den, så hadde jeg nok ikke oppdaget Mayones senere.. Så noe godt kom det ut av det, men at ESP er plastikk gitarer vil jeg ikke være med på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. tre vs plastikk så synes jeg tykk polylakk på Fender strat også føles som plastikk, selv om jeg vet det er treverk inni der et sted (mener ikke å støte noen med dette, men det er altså min følelse). Plastikkfølelse er bare en følelse, og trenger ikke bety at det ER plastikk. Men finish, vekt og utførelse/design på en gitar av tre kan godt gi plastikkfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.