Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mayones vs ESP


Dead Theory

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den er vel ikke en dårligere gitar enn om den blir solgt til tett oppunder nypris.

Klart den gjør, så det er viktig å gi selger et par lapper ekstra sånn at kvaliteten ikke forringes ved kjøp... ;-)

Og så er det veldig viktig at ikke nye merker får alt for god omtale, gud bedre seg for en katastrofe om det finnes bedre gitarer i forhold til pris enn de store etablerte produsentene...... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er kvalitet og følelser på om en gitar er bra eller ikke basert på bruktpriser i sverige eller? Regner med det er en grunn til at de hauses opp i skyene. Jeg kunne godt tenke meg å høre et godt motargument mot at majo er verdens beste, men å bynne å sitere priser fra blocket.se syns hvertfall jeg blir forsøpling av denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig at det er et godt kjøp til 7600kr.,

men det er nok lurt å ta litt rev i seila i forhold til hvor fantastisk den er.

Hva begrunner du dette med... ? Jeg antar du snakker om Mayones generelt, og ikke denne spesifikke gitaren i Sverige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at den er så mye bedre enn det bruktprisen gjenspeiler heller.

Å bruke pris som primærmål for kvalitet er etter min mening lettvint og forfeilet. Klart at det for nye produkter er en viss sammenheng, men også i det perspektivet er det noe som heter mye eller lite for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er kvalitet og følelser på om en gitar er bra eller ikke basert på bruktpriser i sverige eller? Regner med det er en grunn til at de hauses opp i skyene. Jeg kunne godt tenke meg å høre et godt motargument mot at majo er verdens beste, men å bynne å sitere priser fra blocket.se syns hvertfall jeg blir forsøpling av denne tråden.

kanskje gitaren spillmessig er gud, frelser,jesus, maria og tempelet i jerusalem i ett, men det er ikke til å komme fra at den ikke ser bra ut. burde ikke verdens beste gitar appelere bredere utseendemessig?

og når det gjelder "verdens beste gitar", ser ikke at det argumenteres så veldig godt for hvorfor, hører bare en håndfull folk her på forumet som hauser opp og forsvarer kjøpet sitt ved en hver anledning(gen, ikke denne tråden spes). Og de som evt ymter fram på om at dette ikke er sikkert; det med beste gitar, blir sabla ned med at de ikke forstår, har ikke prøvd, er ignorante, er custom må vi forstå, bla, bla, bla,... høres jo ut som en myte hele greia. er dere sikre på at mayo i det hele tatt finnes? hva med atlantis, og lever elvis egentlig i elverum?

gtrzn :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Nå begynner dette for alvor å bli for dumt...

Så dersom det dukker opp spørsmål fra folk om Maynes er en god gitar og er verdt sin pris, skal vi som eier disse instrumentene holde kjeft... ? Slik føles det faktisk her inne om dagen, jeg er etterhvert litt drittlei av å bli beskyldt for å forsvare mitt gitarvalg og for å hause opp Mayones til noe det ikke er... Jeg går aldri inn i en Gibson/Fender tråder å beskylder eiere for å hause opp disse merkene.... Hvorfor denne enorme skepsisen til Mayones...? Det å bruke Verdens beste gitar som beskrivelse er nok skrevet med tunga litt i kinnet, det samme har vært uttalt om andre merker her inne. Håper de fleste her inne er oppegående nok til å skjønne dette... At Mayones derimot levere utstyr i verdensklasse innen sitt prissegment (og over) er det ingen tvil om....

For min del så er det uinteressant om flere går bort å kjøper seg en Mayones, jeg har mine 2 og hva andre spiller på er meg likegyldig. Men når jeg blir spurt om hva jeg mener om Mayones, så svarer jeg så seriøst og ærlig jeg kan... Trist at mine vurdering provosere andre her inne...

Hadde tenkt å legge ut en NGD på siste Mayo som kom i huset, men tror jeg bør droppe dette for å ikke hause opp stemmningen ytterligere..... Gud forby at man sier sin oppriktige mening om noe som ikke tilhører mainstream gitar brands.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig at det er et godt kjøp til 7600kr.,

men det er nok lurt å ta litt rev i seila i forhold til hvor fantastisk den er.

Hm, dette er jo ikke spesielt dyre gitarer i utgangspunktet.

At en selger i Sverige er villig til å selge sin for 59% av nypris høres for min del slett ikke unormalt ut. Det er ikke akkurat snakk om gitarer man kan forvente at stiger i verdi heller da :)

"Verdens beste" er som regel å ta litt i. For min del har jeg altså kjøpt en gitar til 15000 som jeg selv synes er en veldig god gitar. Jeg liker denne bedre enn alle andre gitarer JEG har hatt innom. Best i verden vet jeg lite om. Har ikke økonomi til å lete etter slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg påstå at de/vi som forsvarer våre kjøp av Fender/Gibson gitarer får og har fått adskillig mer pepper enn dere Mayo-eiere. Jeg tror ikke jeg har lest noe annet enn kraftig lovprising av Mayo her, så jeg skjønner ikke helt problemet og hårsårheten her. Jeg har prøvd en Mayo. God gitar og sikkert knall ifht. prisen. Det må da også være glimrende at det kommer tips om hvor man kan få kjøt disse brukt til en veldig billig penge?

Hvordan den er ifht. nevnte ESP, kan jeg iderimot kke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg påstå at de/vi som forsvarer våre kjøp av Fender/Gibson gitarer får og har fått adskillig mer pepper enn dere Mayo-eiere. Jeg tror ikke jeg har lest noe annet enn kraftig lovprising av Mayo her, så jeg skjønner ikke helt problemet og hårsårheten her. Jeg har prøvd en Mayo. God gitar og sikkert knall ifht. prisen. Det må da også være glimrende at det kommer tips om hvor man kan få kjøt disse brukt til en veldig billig penge?

Hvordan den er ifht. nevnte ESP, kan jeg iderimot kke uttale meg om.

Poenget mitt Audun, er at jeg synes det som smålig å komme trekkende med "forsvare sitt kjøp og hause opp". Om det gjelder Mayo eller Gibson/Fender/ESP eller Marshall/AXE/Bugera osv er underordnet. Jeg har ingen problem med at det linkes til gode kjøp, være seg gitarer eller annet utstyr. Ingen ting er mer hyggelig enn at folk får seg bra utstyr til en billig penge..

Men når man indirekte bli bekyld for å være med å hause opp et merke til noe det ikke er for å forsvare sitt (dårlige) kjøp, bli jeg litt gretten. (særlig før morra kaffen :lol: )

Når det gjelder aktuelle gitar det linkes til så er den vel ikke SÅ billig.. 7600,- + frakt + mva, så er man i nærheten av 10K.. legg på 3-4K og du har en ny Setius, legge på 2 til og du har ibenholdt gripbrett, binding rundt hals/hode samt Piezo bru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det skulle ikke mye til å hisse på seg et par Mayo eiere gett. Nå er dette et problem med custom gitarer generelt og ikke spes relatert til Mayo. Se på brukt prisene på Suhr, Anderson osv. Samme greia. 59% av nypris høres helt vanlig ut. Har sett mange som har gått end mot 50%. Men i hvor stor grad man skal tenke økonomi når man kjøper en gitar er jo en annen sak. At det er spes relatert til kvaliteten på gitaren er jeg også usikker på. Det var jo en her som solgte en strøke Carvin til 4k. Det er i mine øyne overhode ingen sammenheng med kvaliteten å den med tanke på de Carvin gitarer jeg har prøvd. På mange måter minner merket Mayo litt på Carvin. Litt billigere enn det de ønsker å sammenligne seg med, så de ser ut til å gi mye gitar for pengene og uglesett av stort sett alle andre enn eierne som lovpriser dem over alt annet.

Hvis man er ute etter en sånn type gitar så ser jeg ingen grunn annet en dårlig bruktpris som taler imot å vurdere en Mayo. Om Mayo er det absolutt beste man kan få hvis man sitter med 20000 i handa er en helt annen sak og veldig avhenging av hva slags gitar og lyd man er ute etter. Nå er det mange som mener at sånn basskonstruksjon låter crap på gitarer så det hadde vært artig å høre fra de som har prøvd bolt on og necktrough versjonen om det er noen merkbar forskjell på lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt Audun, er at jeg synes det som smålig å komme trekkende med "forsvare sitt kjøp og hause opp".

Jepp de fleste merker har fanboyzzzzzzzz, ikke minst det overprisa crap'et Audun spiller på som blir raid'a av FBI annen hver måned for å bruke ulovlig trevirke......... Ny modell? Jepp ser du ikke at det er en annen farge og font på plasten rundt pickupvelgebryteren? Å ja, seff. FETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.