Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

clean på Marshall JCM 2000 DSL 401?


EivindPicker

Anbefalte innlegg

Hei, Skal kjøpe meg amp med ett litt trangt budsjett. Jeg spiller mest country men også litt andre sjangere fra blues til funk og pop. Jeg er litt lei fender-amper som er litt standarden for country-twang og vil gjerne prøve meg på noe annet. Jeg lurer litt i nevnte marshallen, men jeg er avhengig at det er brukende clean-lyd på den. Noen erfaringer? Alternativ er bl.a. en Traynor YCV40WR. Prøving er ikke noe alternativ desverre, så: hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Skal kjøpe meg amp med ett litt trangt budsjett. Jeg spiller mest country men også litt andre sjangere fra blues til funk og pop. Jeg er litt lei fender-amper som er litt standarden for country-twang og vil gjerne prøve meg på noe annet. Jeg lurer litt i nevnte marshallen, men jeg er avhengig at det er brukende clean-lyd på den. Noen erfaringer? Alternativ er bl.a. en Traynor YCV40WR. Prøving er ikke noe alternativ desverre, så: hjelp! ;)

Headroom, neppe Marshall.... Peavey kanskje... B)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommern, vil du si at en Marshall 1959 ikke har headroom? Den får nemlig øra dine til å blø før det vrenger :)

Men JCM2000 er vel kanskje det siste jeg ville gått for til de sjangrene trådstarter nevner. Og til alt annet for den del :rolleyes:

Hva med Vox? Knalldigg clean på AC30, og vrengen er også meget bra! Ellers: Matchless, BadCat, 65 Amps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Takk for svar. Tror jeg legger Marshallen død da;) Jeg har brukt en vintage ac30 tidligere, ikke å forakte den. Jeg har ett ganske stramt budget, så de andre nevnte er dessverre ikke noe alternativ akkurat nå.. -Vurderer nevnte Traynor'en og en peavey classic 50. Skulle helst hatt en mindre amp, men er litt i både tids og penge-knipe, så kan ikke akkurat velge på øverste hylle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommern, vil du si at en Marshall 1959 ikke har headroom? Den får nemlig øra dine til å blø før det vrenger :)

Men JCM2000 er vel kanskje det siste jeg ville gått for til de sjangrene trådstarter nevner. Og til alt annet for den del :rolleyes:

Hva med Vox? Knalldigg clean på AC30, og vrengen er også meget bra! Ellers: Matchless, BadCat, 65 Amps?

Joda, mye snadder å få kjøpt med nok klink... Men det var dette med trådstarters "trange budsjett" da.... ;)

AC 30 er en kul amp, .... men blytung. :blink: Peavey Classic 30 derimot er bare 18 kg med kanonlyd og fin vreng til trådstarters sjangere.. løp og kjøp... :D

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Gjort det på mange konserter, og det har vært knall!

Men er man først ute etter en cleanamp, så ville jeg personlig gått for noe annet enn JCM2000.

Se etter merker ala Hughes&Kettner og andre "utradisjonelle" røramper som man ikke hører så mye om, de dukker ofte opp til meget gode priser på finn.no pga liten etterspørsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg ender med Traynor'en etter en del research. Mitt hovedargument mot fender-amp er mangel på mellomtone. Ser det er flere som beskriver Traynor'en som en Fender med mellomtone. Kan vel ikke bli bedre enn det? ;)

Vet ikke noe om Traynor. Men beskrivelsen passer godt på Peavy Classic 30 også. Tilsvarende en Fender i samme klasse, men med bedre mellomtone og en brukelig Drive-kanal .. :)

I tillegg så er kanskje Peavyen lettere å omsette i brukt-markedet... Jeg har hatt et par Hughes & Kettner rør-amper. Det er kvalitetsamper, som desverre er vanskelige å selge fordi de ikke er noe særlig kjent. Kan vel egentlig bare bekrefte det Troll skriver over her, og det er jo kanskje også et moment å ta med i betraktningen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.