Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Arpeggios?


Jingles

Anbefalte innlegg

Ok her er saken:

Jeg fant ikke ut av hva arpeggios var før for et par måneder siden.. Jeg har forstått det slik at det brukes til Sweeping og solo. Og at det er Noter som tilhører akkorder..

slik som C dur arpeggios er: C - E - G noter over hele gripebrettet! har jeg forstått det riktig, da..? Men det jeg ikke fatter er hvordan man skal kunne øve på det? Fungerer det akkurat som en skala, slik at det er forskjellige "patterns" (husker ikke Norsk ord:P) man må Øve seg til! eller egentlig bare lurer jeg på hvordan dere øver det?=)

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arpeggioer er ofte hendige som et bindeledd mellom enkle toner og akkorder. Det er lett å skille mellom toner og akkorder, men det er til stor hjelp å se de som en og samme sak. Et eksempel: Hvis du skal spille melodien til hvilken som helst låt, så er akkordene oftest et godt utgangspunkt, de gir en pekepinn på hvilke toner som er med hvor. På samme måte kan melodien gi gode hint om hvilke akkorder som brukes. Det vil si at du lettere kan "høre" hvilken akkord som passer hvis du kan melodien. Jeg bruker/brukte som et fundament til sammenhengen mellom toner og akkorder.

Kanskje noen har brukt de på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.