Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studentgitar i Polen


Sailfish

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp av dere her til å sjekke ut noen gitarer.

Butikker med nettbutikk, rett i nærheten av hybelen min:

http://www.solarton.pl/index.php?show=sklep&co=kategoria&IDkat=68&idProd=74

http://sklepmuzycznyduet.pl/kategoria,39,Gitary_akustyczne

Hvordan er disse gitarene priset?

Hvem tror dere er best til fingerspill?

Jeg ønsker ikke å bruke noe særlig mer enn 600 zloti. Dette fordi jeg allerede har en skikkelig kvalitetsgitar, Taylor 510ce (love it! :wub: ), stående hjemme. Gitaren jeg ønsker å kjøpe nå tenker jeg å bruke litt mer på fester og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror et godt valg kan være LAG TL66D. Ligger godt priset og er en gitar jeg har hørt bra ting om. (Har ikke hørt så mye om den).

Dessuten har den Tył i boki i Miodowy mahoń og Płyta wierzchnia i Świerk som i stor grad matcher den karakteristikken du har i 510 (forsåvidt en annen art av Świerk i lokket, men fortsatt lignende, og det er jo en karakteristikk jeg vet du liker.)

Er jo ikke i nærheten av Taylor 510ce mtp kvalitet, men du får en god spillbarhet (hvis den er justert riktig) og mye for pengene. Fungerer også knall som nach-gitar når du er tilbake fra Polen. :)

Edit: gjorde om litt på de polske uttalelsene og fjernet en litt uklar vittighet

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var i en musikkbutikk i går. De hadde masse kjente merkegitarer som Takamine, Yamaha, Tanglewood o.l.

Prøvde flere gitarer og likte spesielt Takamine G220S. Den var god å spille på, men kostet litt mer enn det jeg hadde tenkt. Hva syns dere om 999 zl (=1.770 NOK) for denne gitaren?

Skal få prøvd LAG TL66D, Morten. Virker jo lovende om den kan minne om Taylor 510ce, om så bare bittelitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du liker G220. God spillbarhet og mye for pebgene der. Den er jo også en Mahogany/gran-variant. Jeg personlig synes Nex-formen gjør at man får litt lite volum og dynamikk i laninat-gitarer (men den er knall til heltre). TL66D har dreadnaught-form som gir mer trøkk, og er også rimeligere, men følg ditt eget øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.