Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker


Per

Anbefalte innlegg

Hei hei medgitarspillere :mrgreen:

Jeg har tenkt å selge pcen min grunnet at det allerede er nok av pcer for meg å bruke i huset og alt det der... Så regner med å få noe rundt 3000, men det jeg hadde i sikte var en amp, takler ikke microen, har funnet ut at lyden sugen noe verre!

Jeg er en fyr som lever for gitarlivet (kanskje litt overdrevet) og trenger quality amp! Jeg har en del penger ca 400 og får nok en god del til bursdagen, regner med 1000 og oppover, og kommer til å spare endel før bursdagen. Vil helst kjøpe forsterkern brukt.

Har noen noe tips til gode forsterkere? Hvilket merke og alt det der...

Vil ikke ha noe POD el. og ikke noe sånn "nymotens" forsterker, men sånn enkel og grei, skru og skru til man finner lyden sin!

ikke noen sånn "Med 40 amp modeller innebygd" shit ! Forstår dere meg? :|

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer å nevne hva du skal bruke den til ;)

Rock? blues? metall? køntri? dansband?

Med utgangspunkt i at du spiller rock/tyngre saker - hot deal på sound1.no: randall RG75G2, 75watt gjennom 12" høyttaler, og med så mye distortion du bare orker og volum nok i lange baner. ligger på 2990 nuh, tror det varer ut januar.

Skal du ha Marshall valvestate (blæ) må du ut med 3850,- for en lusen 20watt forsterker med 10".

Marshall MG50DFX går for 2990 den også, hot deal på samme sted. Den forsterkeren er etter min mening ikke helt det store, du blir nok langt lykkeligere med randallen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller Rock/Hard Rock.. Noerundt Led Zepplin/van halen!

Men trenger ikke ha lik lyd som de, vil ha bare ha god Vreng og Clean, og vil helst ha to eller mer kanaler siden jeg spiller mye variert musikk!

En AMP med god Clean og Vreng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg ikke funnet noen vrengboks som lager råere lyd enn vrengen fra en god amp. Jeg vil også hevde at vrengen i randall sine amper er bedre enn 90% av slike stompbokser, da de resterende 10% må være bokser jeg ikke har prøvd. Kommer jo sannsynligvis svært an på hvilken vreng en søker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy fader så en på hagstrøm!!!

Tenkte: Dette er ampen for meg, så vakke det noe VRENG! Men den var kul utapå!

Så ikke på prisen, og hvis jeg skulle finne på å kjøpe den så har dere noen bra Fuzzer eller overdriver å anbefale?

(sier bare en ting, kvalitet må jeg ha)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.