Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Axe-Fx


ØysteinH

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt min Cube 30 i rundt 8 år, altså siden jeg kjøpte min første gitar. Jeg gikk aldri videre til noe "skikkelige" saker når det kommer til amper, og søkte heller løsningen i PODfarm/Guitar Rig som jeg er nå er EVIG lei og aldri får noe resultat jeg er fornøyd med. Uansett har jeg bestemt meg for å skaffe en Axe-Fx Ultra siden jeg verken har tålmodighet eller penger til å anskaffe en Axe-Fx II. Det jeg lurer på om jeg gjør en bom ved å skaffe en ultra istedenfor II? Selv om jeg tenker overgangen blir ekstrem fra en Cube 30, lurer jeg på om det er smart? Og ikke minst håper jeg noen gidder å forklare litt sine erfaringer i tillegg til hvordan beste løsning med innspilling er.

Øystein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultraen er meget bra, men II`ern gets my vote etter å ha hatt begge en periode.

Den har noen nye ampmodeller som er helt fantastiske,Cameron og spesielt David Friedman HBE og BE som er utviklet i samarbeid med han selv er modda-Marshall nirvana!

Disse får man ikke i Ultraen..

II`ern er også enklere å skru og har endel funksjonaliteter som ikke Ultraen har.

Haugevis av RedWirez og Ownhammer impulser innkludert og fler plasser for ytterligere.

Med Ultraen brukte jeg endel tid på å skru, mens på II`ern bare koser jeg meg med å spille.

Den er jo også i startgropa med oppdateringer der Ultraen stort sett har nådd sin grense/kapasitet.

Jeg fikk igjen mer for min Ultra enn jeg ga for den ny så jeg solgte den, men jeg kunne fortsatt vært happy med den om jeg ikke hadde hatt II`ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan funker det med å spille inn? Gir inputen fra Ampen og inn i PCen bra resultat?

Den videoen her solgte Axe FX for meg 100%

Nå skal det jo sies at dette er 2 gitarspor samt at han godeste Ola er rimelig god til å ratte gitarlyd. Men de aller fleste som spiller inn med en Axf FX kjører vel "rett i bordet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan funker det med å spille inn? Gir inputen fra Ampen og inn i PCen bra resultat?

Hvis du tenker på Axe FX II, så er vel den beste måten å gjøre det via USB. Da opptrer Axen som et slags lydkort, og gir deg 3 signaler, wet/dry/wet, hvis jeg forstår det riktig?

Jeg står på venteliste på Axe II nå, håper på å få en til nyåret... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultraen er meget bra, men II`ern gets my vote etter å ha hatt begge en periode.

Den har noen nye ampmodeller som er helt fantastiske,Cameron og spesielt David Friedman HBE og BE som er utviklet i samarbeid med han selv er modda-Marshall nirvana!

Disse får man ikke i Ultraen..

II`ern er også enklere å skru og har endel funksjonaliteter som ikke Ultraen har.

Haugevis av RedWirez og Ownhammer impulser innkludert og fler plasser for ytterligere.

Med Ultraen brukte jeg endel tid på å skru, mens på II`ern bare koser jeg meg med å spille.

Den er jo også i startgropa med oppdateringer der Ultraen stort sett har nådd sin grense/kapasitet.

Jeg fikk igjen mer for min Ultra enn jeg ga for den ny så jeg solgte den, men jeg kunne fortsatt vært happy med den om jeg ikke hadde hatt II`ern.

Nå skal det også sies at Axe II kommer til å gå for 3000ish $ USD brukt i en god stund framover.

Prisene er helt over stokk og stein for tiden...men sånn er det når fractal ikke greier å pumpe ut nok enheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det også sies at Axe II kommer til å gå for 3000ish $ USD brukt i en god stund framover.

Prisene er helt over stokk og stein for tiden...men sånn er det når fractal ikke greier å pumpe ut nok enheter :P

De har problemer med en av dele-leverandørene.

Fractal hadde produsert et langt høyere antall hadde det ikke vært for det.

Er bare glad jeg fikk min tidlig, Fått forespørsel om å selge den for langt over prisen jeg ga men det er uaktuelt -Elsker denne boksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venta på min axe fx II siden tidlig mai, å har nå fått ENDA en epost hvor den er forsinket, jeg får den oktober/november om alt går vel for seg. så hvis du bestiller fra g66(dot)com så forvent heftig ventetid! men jeg gleder meg, USB og bedre kabinetter en ultraen selger meg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg hadde Axe-FX standarden min at jeg var ganske fornøyd. Mye er forbedret i Axe II f.eks USB(genialt), flere custom IR slots, mer "horsepower", CAT5 utgang til MFC fotbrettet, headphone inngang osv. Venter selv på min Axe II som jeg bestilte i midten av juni å håper bare den kommer før neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg hadde Axe-FX standarden min at jeg var ganske fornøyd. Mye er forbedret i Axe II f.eks USB(genialt), flere custom IR slots, mer "horsepower", CAT5 utgang til MFC fotbrettet, headphone inngang osv. Venter selv på min Axe II som jeg bestilte i midten av juni å håper bare den kommer før neste år.

Deilig med CAT5 til MIDI brettet og i tillegg slippe Phantom power!

Reampingen på Axe II er også et stort framskritt kontra Standard/Ultra.

Faktisk er det enda mindre støy i Axe II og, selv om det ikke var noe å klage på i forrige generasjon -Den er så stille at jeg av og til lurer på om den er på, kan ikke si jeg har opplevd det med noen røramp noengang :D

Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått min Axe-FX Ultra og lurer på hvordan jeg burde koble den i dataen for å spille inn.

Har en ToneportUX1 som jeg forsøker å kjøre den igjennom uten hell. Har lest rundt om at jeg burde bruke MIDI men har ikke helt skjønt akkurat alt rundt det.

Hjelp taes godt imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min AXFII er på vei i posten nå. Den skal erstatte Ultraen min.

Ultraen har vært trofast og fantastisk. FANTASTISK. Jeg vet fortsatt ikke om eller hvor mye bedre IIeren er, men dette er første gangen siden jeg kjøpte Ultraen at jeg hadde lyst på en ny amp. Da blir det fort sånn :)

Til en lenger opp her:

Når det gjelder innspilling så kobler du rett og slett en kabel fra AFXen inn i lydkortet ditt. Midi overfører ikke lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en lenger opp her:

Når det gjelder innspilling så kobler du rett og slett en kabel fra AFXen inn i lydkortet ditt. Midi overfører ikke lyd.

haha ja, det jeg trodde også og derfor ikke skjønte hva som mentes med da den ble nevnt i sammenheng da jeg søkte rundt på google.

Akkurat nå kjører jeg Axen gjennom en mikrofonkabel(Output1) og inn i min Toneport UX1 og det blir litt skurring, nesten uansett hvor lavt jeg skrur output og input level. Er dette noe som skyldes at min toneport er dårlig? Leste at en kar gjorde det via en UX2 og at da han skaffet seg et nytt lydkort ble lyd ekstremt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.