Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dream Theater - A Dramatic Turn Of Events


StratRocker

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kom ut for 2 dager siden på Spotify, btw.

Jeg har hørt gjennom det kanskje 5 ganger uten at jeg klarer å følge med på sangene. Det går bare i bakgrunnen, og jeg glemmer at det står på og glemmer å høre etter. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Heismusikk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ut for 2 dager siden på Spotify, btw.

Jeg har hørt gjennom det kanskje 5 ganger uten at jeg klarer å følge med på sangene. Det går bare i bakgrunnen, og jeg glemmer at det står på og glemmer å høre etter. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Heismusikk? :P

Ganske enig.. Men plata har sine høydepunkter, synes generelt sett det låter bra, men plata trenger flere gjennomhøringer før jeg kan komme med en endelig konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt igjennom den noen ganger nå, og det noen sanger som setter seg bedre enn andre, f.eks Build Me Up, Lost Not Forgotten, og Bridges In The Sky.

Ang. Lost Not Forgotten, noen andre enn meg som syns den høres mye ut som Under a Glass Moon? Det var liksom det første jeg tenkte når jeg hørte den. Når jeg kom til soloen kunne jeg i grunn tenke meg hva som kom, og jeg hadde rett.

Har ikke fått hørt hele albumet enda, men kan si at jeg iallefall ikke er for glad i gitarlyden til Mr.Petrucci. Synes den blir for mørk og utight noenn steder.

Jeg mener lyden er ganske bra, men ikke hans beste.

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Lost Not Forgotten, noen andre enn meg som syns den høres mye ut som Under a Glass Moon? Det var liksom det første jeg tenkte når jeg hørte den. Når jeg kom til soloen kunne jeg i grunn tenke meg hva som kom, og jeg hadde rett.

Mulig det er noe strukturelt likt, men i mitt hode ligner ikke de sangene bortsett fra at begge har busy trommer på refrengene.

Jeg har hørt igjennom plata relativt mange ganger nå, og må ærlig talt si at det er en sterk plate, men i min bok, slår den ikke "Black Clouds and Silver Linings". Det er også positivt at trommene er noe nedtonet i forhold til tidligere plater.

Jeg er ekstremt uenig i at BC&SL skal være bedre enn denne, men hver sin smak. Derimot er jeg veldig enig i det med trommene. I&W blir jo nesten ødelagt av den dølle sample-skarptromma som er helt latterlig høy (høres jo strengt tatt ut som det er et soloinstrument gjennom hele den skiva).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir litt fjollete jeg...De fleste artister jeg hører på har ca. 80% "like" låter. Ser liksom ikke helt poenget hans, for låtene høres i og for seg ikke ut som noen fra I&W uansett. Er da begrensa hvor mange måter man kan strukturere låter før det blir samtidsmusikk eller likt noe annet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg ikke si noe på :P Men for den vanlige lytter vil jo ikke dette være noe man legger merke til. Mike Portnoy klarte jo å få det der til å bli noe negativt, hvilket er en smule latterlig. At et band bruker noen strukturer de har fått til å funke før er selvsagt et lurt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.