Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Highway1


Thomas

Anbefalte innlegg

I går var jeg i en gitarbutikk, og testet en av disse for annen gang. Må si at jeg var ganske imponert, og 7400,- er ikke så fæle summen heller, i alle fall ikke sammenlignet med den Mexico standard strat, og jeg synes highwayen er deiligere.. og så kommer den fra USA da :P

Finishen, som skal være det store drawbacket ved denne gitaren, ser jeg ikke egentlig noe problem med å ha. Den tåler kanskje ikke like mye som standard finish, og den skinner ikke like blankt, men jeg synes den jeg prøvde i går (rød) var minst like pen som en standard. Veldig subjektivt det her, selvfølgelig.

Det jeg lurte på var om det var noen som har noe mer erfaringer med denne enn å bare så vidt ha prøvd den i en butikk? Kunne godt tenke meg å høre deres erfaringer i så tilfelle. Kian, hadde du kjøpt en sånn en, eller var det noe annet du hadde kjøpt? Hvilken tresort har du i gripebrettet på gitaren? De to jeg har prøvd har vært lønn, men jeg vil ha rosentre, satser på at det går an å få bestilt det uten for stor prisøkning (vet det finnes..)

Noen tanker...?

Trykk her for spesifikasjoner, selvskryt osv.

0111100_md.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei THomas, jeg har hatt en highway1 strat i en månede nå!

En ting å si, JEG DIGGER DEN.

Stemmer den omtrent aldri i forhold til min gamle Ibanez GSA60.

Definitivt verdt pengene!! Go for it!

Jeg har rosentre gripebrett ja (jeg kjøpte den brukt, nypris var visst rundt 8-9000 i Januar 2003 sa han jeg kjøpte den av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke annet enn at Highwayen skal være produsert i USA og Mexicoen din i Mexico jeg.. om noe annet er korrekt, så får det være. Etter det jeg har skjønt skal highwayen være en Amerikansk standard, men med et tynnere lag lakk enn standarden og litt andre innsparinger.

Highwayen koster 7400, så det er ikke egentlig noe særlig mye mer enn de 6000 du snakker om at tex-mexen din kostet. Fat-strat vil jeg ikke ha, så jeg sparer vel noe der, men ser ikke poenget, highwayen er deiligere enn de mexicoene jeg har prøvd (nå har jeg bare prøvd alt sammen i butikker da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, Mexicon min hadde en listepris på 8k, men ellers er det ingen forskjell på Highway stratten og min, sett bort i fra elektronikken/mekanikken.

Mitt forrige svar var et svar på en viss persons nedsettelse av mexicostrattene, noe jeg synes er unødvensig, spes. når treverk er lik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

highwayen er deiligere enn de mexicoene jeg har prøvd (nå har jeg bare prøvd alt sammen i butikker da..).

vel, kommer ann på, Highwayene er nyere enn Mexicoene, noe som betyr at Mexicoene har opparbeidet gatemøkk litt lengre, jeg har prøve squire gitarer som har vært diggere i den forstand, enn en Deluxe lissom, det er fordi Deluxe'n har hengt der lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.