Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pop rock


hkh

Anbefalte innlegg

Skal si meg enig med Audun, var vansklig å få feel for grooven her, noe som jeg tror mye kan skyldes at bassen faktisk ikke groover (og ligger litt vel bakpå?). Gitarene har jeg ikke noe å si på, det er vel sånn de skal være i den sjangeren.

alt i alt en behaglig sang, men det er vansklig å "finne foten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte vi å spille inn fot? Eller kanskje vi ikke ville ha fot på denne?

Det jeg mente med 'fot' var at låta i seg selv ikke traff meg i så måte, men det går jo mest på min musikksmak, ikke kvaliteten på låta i seg selv. Som sagt er både det musikalske, produksjonsmessige og arrangeringen fullt på høyde, og til og med bedre enn det meste av det som blir gitt ut på plate i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer til den første låten:

Jeg synes det hele låter litt utight, og vokalen finner aldri helt sin plass i miksen. Andre vers låter det ganske greit, nivåmessig. Første vers forsvinner den, og i refrenget er den for høy. Synes ikke miksen gir meg det magesuget som akkordene og melodien absolutt er i stand til. Det er en veldig fin vending dere kommer inn på, men rent sonisk så faller det litt sammen. Den akkustiske gitaren er også litt irriterende, rent perkusivt, i forhold til trommene. Mulig det er dette som gjør at det føles utight? Skarpen er også litt for fremtredende noen steder. Ellers veldig bra jobbet, og en koselig låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

her er enda en:

http://soundcloud.co...me-know/s-q07lK

men den er hemmelig, så ikke si det til noen :P

En låt som faller mye mer i min smak! Igjen feit og fin lyd. Herlig feit basstromme, men muligens litt høy? Leadvokalen forsvinner litt hos meg. Reagerer også litt på at 2. stemme ligger kun i venstre kanal. Dubbe den og legge en i høyre også? Jeg vill også panorert hi-hat over til venstre for å balansere opp akkerten som ligger i høyre, men det er meg. Ellers herlig gitarlyd og spilling som alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En låt som faller mye mer i min smak! Igjen feit og fin lyd. Herlig feit basstromme, men muligens litt høy? Leadvokalen forsvinner litt hos meg. Reagerer også litt på at 2. stemme ligger kun i venstre kanal. Dubbe den og legge en i høyre også? Jeg vill også panorert hi-hat over til venstre for å balansere opp akkerten som ligger i høyre, men det er meg. Ellers herlig gitarlyd og spilling som alltid!

Takk :)

Angående 2. stemmen så er jeg fan av å skille mellom kor og 2. stemme. På denne låten har jeg gått for 2. stemme og gitt han en tydelig plass i lydbildet

på lead me har vi 3. og 4. stemme i tillegg, så da blir det mindre tydelig pan, men har gjort det samme der. 2. stemmen til venstre, 3. stemmen til høyre. Og den 4. litt lavt i midten

På disse låtene her er det mye rom-mikker i bruk på trommene og de begrenser mulighetene mine til å panne hh til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Angående 2. stemmen så er jeg fan av å skille mellom kor og 2. stemme. På denne låten har jeg gått for 2. stemme og gitt han en tydelig plass i lydbildet

på lead me har vi 3. og 4. stemme i tillegg, så da blir det mindre tydelig pan, men har gjort det samme der. 2. stemmen til venstre, 3. stemmen til høyre. Og den 4. litt lavt i midten

På disse låtene her er det mye rom-mikker i bruk på trommene og de begrenser mulighetene mine til å panne hh til venstre.

Akkurat. Jeg pleier alltid å dubbe alt kor og panorere hardt til hver side, men det er meg, og det er jo i høyeste grad smak og behag. Det virker jo som du har mer kontroll på dette enn meg også, så mine "forslag" er jo i høyeste grad ut fra mine preferanser, og trenger absolutt ikke å være det beste. Faren med min tilnærmelse, er jo også at man "overbefolker" lydbildet. :)

Skal dette gis ut, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.