Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GIBSON SG!


Mastema

Anbefalte innlegg

skjønner greia med retrolooken og at mange gitarhelter/forbilder sikkert har spilt på sg.. disser ikke sg på noen måte.. Men den er jo ganske så uforandret gjennom tiden.. mens ESP viper er mer moderne, mer hardtslående og lettspilt.. Ber han bare prøve en.. :D

Når det er sagt så får gitaristen i bandet vårt en Gibson Sg standard snart :wink: og det gleder jeg meg masse til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du vil spille ganske hard metal (ser bilde av dimebag osv). Tror egentlig ikke SG er den ultimate løsningen lydmessig. Hvis du KUN skal spille metal, gå for Ibanez eller noen andre gitarer som er laget for det. SG-en har etter min erfaring litt for tynn lyd, varierer såklart fra SG til SG. Jeg er selv stor fan av SG-gitarer, men ville ikke brukt en til trash-metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du vil spille ganske hard metal (ser bilde av dimebag osv). Tror egentlig ikke SG er den ultimate løsningen lydmessig. Hvis du KUN skal spille metal, gå for Ibanez eller noen andre gitarer som er laget for det. SG-en har etter min erfaring litt for tynn lyd, varierer såklart fra SG til SG. Jeg er selv stor fan av SG-gitarer, men ville ikke brukt en til trash-metal.

hehe.. spiller blackmetal.. pantera var vel heavymetal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG ... Tynn lyd  :shock:  

...Skal du ha tynn lyd prøv en Telecaster istedet.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Prøvd en ordentlig telecaster. TYNN LYD? ;) Telecaster er har vel mye feitere lyd en både strater og sg'er (generellt sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk spilt på flere Telecastere, både av Meksikanere og Amerikanere, tingen ligger vel i hovedsak i pickupene... En SG'en har humbuckere, og med mindre vi snakker om en ekstraordinær Telecaster er de som regel utstyrt med to singlecoiler. Sammenlignet med en humbucker blir nesten (og jeg sier nesten) alltid en singlecoil spinklere... og det ble de definitivt på de telecasterne jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.