Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GIBSON SG!


Mastema

Anbefalte innlegg

Hei.. tenker muligens på å kjøpe meg en Gibson SG Standard eller en Gibson SG Special faded. Spiller alt METAL uten om det så kalte NU-"METAL" (Slipknot, Pimp Bizkit :lol: , Linkin Park) hva sier dere? er Sg'ene lettspilte og er de lett? takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sortgrim.

SG'n er jo fin å lett den (i motsettning til LP'n). Og hadde du spurt meg for et års tid siden når jeg var veldig aktiv her hadde jeg sikkert sagt... finfin gittar... løp og kjøp. Men jeg har selv skaffet meg en Ibanez (mer om den senere folkens), og jeg må si at for den type musikk, er det et bedre valg... en mer allsidig gitar innenfor den slags musikk. IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borsett fra litt for tykk og brei halsprofil for meg er SG'en en av mine favorittgitarer både når det kommer til tone og utseende. Det eneste negative er at gitaren ikke er så veldig godt balansert.

Spilte lenge på en Epiphone G400 (har den forøverig fortsatt, men har blitt midlertidig satt til side).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Angus Young ville vært uenig der... var det ikke han som sa "the fastest neck in the world?"

I forhold til mange andre gitarer synes jeg SG'en er relativt lettspilt. Du må heller ikke glemme at den har 24.75 (altså Gibson) skala, som gjør det lettere å bende samt at det gir grovere tone i riffene.

Personlig liker jeg litt motstand når jeg skal bende, derfor kjører jeg både tykkere strenger og 25.5 skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson SG (standard eller bedre) er verdens beste gitarer...

For de som liker dem da, selvsagt. SG er laget for rock av det gode, gamle slaget. Gitar -> Kabel -> Marshall plexi

Skal du spille metal og alt annet dritt (OBS OBS! Personlig mening, ikke ta den for seriøst) er vel ikke SG det beste valget. Men hvis du liker litt tykk hals, humbuckerlyd av det gamle slaget og syns SG er den peneste gitaren i verden er den et soleklart valg. :wink:

Jeg spiller på Gretsch M.Young signatur, 83' Tele USA, '04 Strat USA og selvsagt en '03 SG standard :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson SG (standard eller bedre) er verdens beste gitarer...

For de som liker dem da, selvsagt. SG er laget for rock av det gode, gamle slaget. Gitar -> Kabel -> Marshall plexi

Skal du spille metal og alt annet dritt (OBS OBS! Personlig mening, ikke ta den for seriøst) er vel ikke SG det beste valget. Men hvis du liker litt tykk hals, humbuckerlyd av det gamle slaget og syns SG er den peneste gitaren i verden er den et soleklart valg.  :wink:  

Jeg spiller på Gretsch M.Young signatur, 83' Tele USA, '04 Strat USA og selvsagt en '03 SG standard :wink:

Helvete vis bilder av Malcomen da! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en kamerat av meg har en SG, men riktignok bare en Epiphone. Den er ikke så værst å spille på, men personlig liker jeg Ibanez mye bedre. Den har også en lei tendens til å vippe ned mot gulvet når den bare henger i reima. Jeg har ikke prøvd Gibson SG noe særlig, men det er sannsynligvis en god gitar, hvis det er den du virkelig har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.