Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez sr serien?


andreasoxholm

Anbefalte innlegg

Har en Ibanez sr500 fra Korea som har imponert meg på flere måter. For det første er den utrolig lettspillt, den har meget god resonans og jeg synes også lyden av mikrofonene (som på denne modellen er Ibanez egen og ikke Bartolini) er høyst akseptabel.

Alt i alt et meget godt instrument som ikke koster en formue.

takk for svar :) men kan du si noe om lyden? om den er rund og god, eller om den er skarp? den er vel skarp i om med thin neck? :)

har du hatt noe problemer med elektronikken? jeg mener jeg har hørt at ibanezen er dum på elektronikken..

blir nok en ibanez på meg tenker jeg :D

-Andreas Oxholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden på min SR 500 er formbar så det holder med tanke både på bunn, mid og diskant, men er ikke så organisk som f.eks Jazzbassen min som også har en litt hardere diskant. Den har vel det jeg synes er en rund og god lyd men ikke .Synes den har ok med det jeg tror regnes som Pastoriusknorret. Ganske luftig lyd sammenlignet med Cort B5 min som har Bartolini og høres mer hightech ut.

Ibanezen min er ikke den med den feteste lyden av mine basser, men er nokk kanskje den mest allsidige, og er den mest lettspillte. Har ikke hatt problemer med elektronikken annet enn at jeg måtte lodde litt etter forrige eier hadde vridd av et par kabler på et potmeter. Tror ikke det er holdbarheten på elektronikken som er et problem, men mulig lyden på preampen har fått litt pes. Synes uansett den er helt kurant.

Lydidealet er jo også forskjellig, og jeg synes det er vanskelig å forklare lyd.

Tror de bassene som i dag har Bartolini høres ganske annerledes enn min Ibanez.

Uansett er det nok bra basser, og jeg ser eldre dyre versjoner går for en billig penge.

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.