Web Analytics
Jump to content

Er ebay sikkert?

Death

Recommended Posts

"Top-rated seller - opens in a new window or tab

Member id guitarology

( Feedback Score Of

4411)

99.9% Positive feedback"

Jepp. Skulle du drite på drage, å ha betalt med paypal, så er både ebay og paypal VELDIG, VELDIG kjøpervennlig.

Har god erfaring med eBay :) Men en ting du må se etter i hver selger, er feedbacken, oppe i høyre hjørne. Denne selgeren du linker til her, ville jeg ha gått for :) Er du enda ikke helt sikker, kan du trykke på tallet ved siden av navnet for å lese noen ord om selgeren.

Skulle du være så uheldig at du ikke fikk produktet du bestilte, så har eBay en ordning på det der. LINK

Det står også i annonsen at du må kontakte selger for å få pris på frakt.

Husk at du må betale moms og forenklet tollgebyr.

Hvis gitaren koster $179,99 og frakten koster f.eks. $100

må du legge sammen pris og frakt og gange med 1,25 og legge på ca 150 i tollgebyr.

Hvis frakten kommer på $100 vil det totalt komme på ca. NOK 2100,-

Jeg aner ikke hva frakten kommer på :)

Du må ha et kredittkort visa/mastercard for å bruke PayPal.

For å helle litt kaldt vann i blodet ditt- kjøp gjerne denne gitaren fra utlandet for meg. Men husk at den kommer til å koste deg rundt 2000 kroner. For den summen hadde jeg heller kontaktet Rebelimport,

http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=index

Og hørt om de kan skaffe den, og hva den koster. Det er ikke sikkert prisen er noe høyere. Skal man importere, er det i første rekke noe som lønner seg på dyrere gitarer, og gjerne ting man ikke kan få tak i.

Da har du i tillegg norsk garanti og du er beskyttet av kjøpsloven, noe man ikke skal kimse av.

Jeg hadde ikke kjøpt en så billig gitar i utlandet hvis den er tilgjengelig i Norge.

Selv om jeg ikke har personlig erfaring, så har jeg inntrykk av at disse rebellene er helt kurante å handle med.

Erfaringsmessig sett koster deg deg prisen i USD gange minst ti før du sitter med gitaren i fanget i Norge. Husk at du har frakt å forholde deg til, samt tollbehandling i Norge med tilhørende gebyrer.

Dette har ganske mange på forumet gjort før deg, så jeg tror du skal slite lenge med å oppnå et annet resultat enn alle de som har gjort denne øvelsen før deg.

Men som sagt- klem på. Tipper selgeren er til å stole på, slik sett er det jo bare å sette i gang.

Lykke til. :)

Angående "ikke finne i Norge"- mulig det, men har du hørt med den norske importøren som du har fått en link til?

Uansett om den ikke finnes i Norge, så betyr ikke det at denne meget rimelige gitaren blir noe mer verdt fordi du importerer den. Men må du ha akkurat denne, så klem på. Veldig mye penger det det da ikke snakk om, så risken er da ikke stor.

eBay er, som flere poengterer over her, sikkert hvis man sjekker litt feedback og betaler med PayPal.

Jeg har gjort 300+ handler på eBay og aldri hatt et problem.

Men jeg tror neppe du sparer noe særlig på en billiggitar som dette, må som regel opp på litt dyrere greier for at det skal lønne seg!

Disse gitarene er foresten ikke bra! Tror du finner bedre nybegynnergitarer billigere :)