Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp og salg- budrunder


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at stadig flere brukere forsøker å kjøre "budrunder" i kjøp og salg, selv om det helt klart står i reglene at det er uaktuelt.

Det er jo ikke så enkelt at vi som modererer ikke liker auksjoner, men vi har noen års forumerfaring til sammen, og vi vet at "budtråder" fører til masse ekstraarbeid for oss, og veldig få salg. Forumsoftwaren har rett og slett ikke funksjonalitet til å få gjennomført vettuge budrunder, og slike tråder ender stort sett opp med masse offtipicinnlegg og skittkasting.

Altså, budrunder i et forum er en dårlig idé.

Som sagt, jeg ser ellers veldresserte forummedlemmer som helt klart kommer fra møblerte hjem med poster som forsøker seg med "gi bud"- tråder.

Hvorfor det? Er det fordi det er veldig vanskelig å få solgt ting for tiden?

For meg er dette så enkelt som dette- hvis du eier en "dings" du kan tenke deg å selge, så har du faktisk en minstepris du kan tenke deg å selge den for. Ut fra hvor desperat du er, hvor lite du trenger den og så videre. Hva er problemet med å oppgi den prisen, da?? (Aaaarghh!!!)

Uansett, ønsker altså innspill, jeg. Vi vil gjerne moderere slik at medlemmer er så fornøyd som mulig, selv om det ikke bestandig virker slik :)

Til slutt- minner om at QXL har en meget velfungerende auksjons- software!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulighet til å legge inn noe funksjonalitet som gjør at man MÅ fylle inn all påkrevd informasjon for å få postet en annonse? Tror det ville hjulpet en hel del. Folk leser jo ikke retningslinjene selv om man faktisk må scrolle forbi dem for å få postet noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha et slikt skjema det snakkes om, må det hardkodes og legges inn. Da trenger vi en utvikler som vil gjøre det gratis..

Men dette har sporet litt av, mener jeg.

Jeg er egentlig ute etter stemmen til de som føler behov for dette budbehovet som vi stadig oftere må moderere på. Jeg tror jo slett ikke at det er fordi at medlemmer vil være "ekle" eller føler behov for å bryte reglene. Jeg lurer på hvorfor det skjer, og stadig oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig reglene er klinkende klare, og synes dermed at moderator bare kan fjerne annonser uten pris uten varsel...

Så blir det nok slutt på det!

Godt innspill... Man kan nesten ikke unngå å ha lest reglene for kjøp og salg, og hvis du fortsatt prøver å legge ut for bud bør det ikke komme som noen overraskelse at tråden er borte etter en stund..

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke fra min side meningen å lage storm i et vannglass.

Jeg synes helt ærlig at forumet for tiden er preget av at alle oppfører seg slik de skal, og det er faktisk utrolig lite å ta tak i bortsett fra litt rydding i kjøp og salg, så slik sett er det ikke nødvendig å ta drastiske grep for å bli kvitt "problemet".

Fra min side var det mer en forespørsel rundt saken, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hvorfor man legger opp til bud.

Jeg kan jo spekulere i at det er a) vanskelig å prissette en vare, eller B) at man ikke gidder å finne ut hva ting er verdt, eller c) at man klarer å overse reglene der de står rett nesen på en.

Takker for tilbudet, davidsen, men som du selv er inne på, risikerer man da å innføre bugs i forumsoftwaren. Dessuten må jo koden settes inn manuelt etter hver oppdatering. Så stort vil jeg ikke si at "problemet" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke opplevd noe spesielt av budrunder her, litt verre på finn.no

Men som nevnt av andre så burde man vell bare fjerne annonsen, om slikt skulle skje...er forsåvidt et kjent triks at selgere starter "budrunder", som egentlig bare er BS for å jekke opp prisene selv til en interessert kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.