Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - Fender Super Champ XD


sarge

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge vært på jakt etter en forsterker med god clean, god OD og godt med volum (headroom) både på clean og OD. Helst med fleksibiliteten til en Blackstar HT-20, men med lavere pris.

Jeg fant den i dag. En Fender Super Champ XD. Ja, det er modellering, solid state og rør. Så hybrid som det får blitt. Men den låter flott, og etter at jeg falt litt for clean-lyden i en Fender Hot Rod Deluxe, så har jeg vel innerst inne visst at det er Fender-clean jeg skal ha. Det er kun 15W og 10" element, men det er en helt herlig dynamikk og headroom på clean-kanalen, mens modelleringen og det meste av effektene er bra nok (16 varianter der jeg liker omtrent halvparten godt). Av effekter trenger jeg egentlig bare romklang, og her er det flere varianter som aller låter bra. Testet med en Tube Screamer, og det virket også bra, og ga det skyvet jeg kanskje savnet litt i forsterkersimuleringene.

Størrelsen var mindre enn jeg trodde også, noe som passer meg bra. Jeg har kun et bittelite øvingsrom.

Egentlig hadde jeg ikke satt av penger til ny amp nå, men siden jeg fikk denne brukt til en mye rimeligere penge enn jeg hadde forventet å gi i butikk, så fikk jeg skviset den inn i budsjettet likevel. ;)

2331100000_frt_wlg_001.jpg

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om en norsk forhandler som har rimelig fotswitch til denne? Den er å få i utlandet, men frakten blir ofte fryktelig dyr.

Hvis du ikke er avhengig av at det står Fender på den, så vil jeg tro at denne funker: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=8488

Iallfall rimelig.

Eller denne: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3174

Just so you know så koster originalfootwitchen fra Fender 287,- veiledende. Part nr på den er 0071359000. Man må være sertifisert Fender-forhandler for å selge dem, men de er knallbra bra, originale, samt at det ofte blir rimeligere enn å kjøpe en kina-kopi.

Edit: Og gratulerer med steintøff forsterker!

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte trekk og footswitch på 4sound i oslo (kongensgate)

Jeg bruker denne som hjemmeforsterker og kunne ikke vært mer fornøyd.

Jeg har et Jensen p10r element og en attenuator også.

modulasjons- og delay reverb effektene låter veldig bra.

kanal 2, nr9 med gain på ca 3 er min favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.