Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaren bassist søker ensemble


Caron

Anbefalte innlegg

Hei.

Er passert min første ungdom, inneholdende altfor mange nedturer i form av bandprosjekter der useriøse, upålitelige folk har hatt en vel så stor interesse av fotball, kjerringer, campingvogner, hyttesnekring og hjemmekos som det å spille i band. Altså en tragedie av dimensjoner der alt har vært faen så spennende de første 2-3 øvingene, hvorpå man så har måttet prioritere klargjøring av campingvogna pluss dill og dall rundt de øvrige gjøremålene jeg beskrev over her.

Dette orker jeg bare ikke lenger, og har vel i bunn og grunn avskrevet den store satsingen innenfor en videre musikerkarrière, da 50-årslaget er unnagjort, og ambisjonene (eller rettere sagt toleransen angående flere nedturer) er noget redusert.

Nuvel, når alt dette negative er kringkastet cyberspace, er det da også positive ting å erindre, jøss bevares. Startet min musikalske del av livet i nordnorge på midten av 70-tallet, en tid da musikerbransjen nærmest kokte over av glød, inspirasjon og valgmuligheter. Jeg figurerte etterhvert i mange sammensetninger, fra rene pop-band, rockeband, jazztrioer/kvartetter/storband helt til jeg på 80-tallet flytta til østlandet. Her fant jeg imidlertid fort ut at bildet var en smule anderledes, det var atskillig større konkurranse, mer ullent i utvalget blant dyktige folk (til tross for at man fikk inntrykk av at "alle" spilte i band), og spillestedene var heller ikke i nærheten av så godt besøkt som i nord (med unntak av de store i hovedstaden såklart). Honorarene var også nesten til å flire sarkastisk av (noe jeg også gjorde flere ganger, med momentant avvisning som resultat, selvsagt...).

Vel, tilbake til det positive, jeg har kort og godt spilt lenge og godt i forskjellige sammensetninger i og rundt Drammensområdet, og har bred erfaring innenfor de nevnte sjangere. Er egentlig ganske altetende, men med jazzen hele tiden liggende som en solid bjelke i alt jeg lirer av meg. Jeg har i dag en stash-park bestående av 1 stk. gammel 4-strengs Fender Presision fretless, 1 stk. Yamaha TRB 5, 5-strengs fretless, 1 stk. ESP Hosizon 5-strengs fretted samt 1 stk 3/4 kontrabass. Riggen består av et Hartke-oppsett med 400W topp, 410-kasse og 115-kasse.

OK, håper herved budskapet er klart og tydelig: "eldre" bass-herremann ønsker gjerne å musisere sammen med dyktige folk som driter i campingvogn, fotball, hyttetaket, og mener alvor, som møter presist på avtalte øvinger, som gjør hjemmeleksa si og KAN den når vi igjen møtes, som har et teknisk nivå der det ikke stopper opp om det skulle dukke opp noen 16/32-delsoverganger (jepp, jeg har spilt med folk som måtte ha metronomen tikkende ved siden av seg, grøss!!), og som behersker prosjektretta fremdrift/jobbing. Med disse kriteriene dekket skulle det ligge til rette for å få ting til å svinge. Jeg er imidlertid IKKE ute etter å produsere eget materiale, det er en greie som både krever uforholdsmessig mye jobb, og som som regel ender opp som dårlige etterlikninger av ting man har hørt/spilt før.

Jeg har forøvrig en ekstra stor forkjærlighet for TOTO, Steely, Dan samt eldre progrock-grupper som Ruphus, Aunt Mary...

Nedslagsfeltet for denne annonsen er Drammensregionen til Asker i nord og Tønsberg i sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.