Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Studio Joe Bonamassa anyone?


Fenderfatstratdeluxe

Anbefalte innlegg

I slutten på klippet sier han at gitarene ville "sounded more matched if i bothered to raise the pickups all the same".

Jeg reagerte også på lydforskjellene så jeg testet det selv på to helt identiske gitarer.....jovisst, stor forskjell på lyden(breakup) med ulik høyde på pupsene.

Naturligvis. Men det er også slik at en gitar kan låte best med pu's justert høyt, mens en annen låter best med samme pu's justert lavt. Uansett begynner vi vel nå å grave navlelo så det holder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sounded more matched if i bothered to raise the pickups all the same".

"Gisp" :blink: ..den fikk jeg ikke med meg,men det er som dere nevner stor betydning for lyden ut ja! :)

Epiphone-utgaven glimrer ettersigende både med kvalitet og pris på denne,men som sagt revet av hyllene på kun 4 dager.

..slenger like bra inn denne tråden en kul lyd-demo/trailer på Studio-Bonamassa`en (som jeg mener er fortsatt mulig pr. nu og oppdrive): :)

Endret av Fenderfatstratdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så her ser den ut :D

post-1682-0-69553800-1316501770_thumb.jp

Ser bare utrolig frekk og kul ut,strøkent bygd sammen,nydelig gull-finish,skarpe kontrastkanter i fra gull til den svarte siden/baksiden,småbiffete men veeldig lettspillt hals,ingen problemer for fullvoksne hender mao. Var nydelig satt opp av fabrikken,Føles og ser ut som ett kvalitets-instrument.

Byttet ut de originale mismatched tonecapene til gull-caps,Den digitale vekta stoppet her på 4,2 kg,mye sustain og ganske merkbar høy akustisk resonnans fra treverket fra første strengeslag,Denne kommer strenget normalt og ikke topwrapped slik Bonamassa selv gjør det.(også Billy Gibbons og Jimmie Page).Denne er merkbar allerede lettere å bende 0-10-strengene,enn med 2 tidligere LP-standarder jeg har eid.. ^_^

Mod or not to mod?..Er flott og spiller flott som den allerede er,

men vil kun av egen ren nyskjerrighet teste ut Topwrapped strings og noen Sprague PIO Bumble bees jeg har kommet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser strøken ut ! Goldtop er flott finish.

Takker gtrman :)

Må si jeg er veldig fornøyd med denne sålangt (men hvem er ikke det samme uken man får ny gitar inn døra,hehe) ,

Føler den er både en rask player og blikkmagnet.

Jeg ser at du på din custom har topwrapping på strengene dine,Noe jeg tipper din kom ferdig satt opp slik ifra fabrikk.

merker du noe forskjell på lyd og spillbarhet-messig over det ? ,sammenlignet med vanlig måte og tre strengene inn bakfra gjennom tailstopen på. :)

Leser på nett folk som er både for og i mot,fordelene kan være ennu lettere og bende strengene,ulempene kan være at gitaren kan bli fortere ustemt,i verste fall hoppe ut av sadelen under bending pga slakk vinkel. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker gtrman :)

Må si jeg er veldig fornøyd med denne sålangt (men hvem er ikke det samme uken man får ny gitar inn døra,hehe) ,

Føler den er både en rask player og blikkmagnet.

Jeg ser at du på din custom har topwrapping på strengene dine,Noe jeg tipper din kom ferdig satt opp slik ifra fabrikk.

merker du noe forskjell på lyd og spillbarhet-messig over det ? ,sammenlignet med vanlig måte og tre strengene inn bakfra gjennom tailstopen på. :)

Leser på nett folk som er både for og i mot,fordelene kan være ennu lettere og bende strengene,ulempene kan være at gitaren kan bli fortere ustemt,i verste fall hoppe ut av sadelen under bending pga slakk vinkel. :o

Ja den kom slik. Har enda ikke byttet strenger på den .. har jo 16 gitarer nå så alle skal jo få sin kvalitetstid :rolleyes:

Har prøvd det på et par av de andre Les Paulene mine også ... men har foreløbig ikke kommet til noen konklusjon.

Merker egentlig ingen forskjell.

Den nyeste Les Paulen min - en R4 Goldtop har jo Wraptail og det er jo egentlig litt snålt å se på.

Skulle tro den ville ha problemer å holde seg stemt, men det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.