Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Halvakkustisk Gretsch, Hagström eller Epiphone?


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter en halvakkustisk gitar, men sliter veldig med og bestemme meg.

Vet at det er fryktelig vanskelig å svare på slike spørsmål om hvordan gitarer er, og at man må føle de selv. Men jeg ønsker brukererfaringer fra folk som har en/flere av disse gitarene.

De det står mellom nå, som jeg ikke klarer og bestemme meg er Gretsch G5120, Hagström Viking 2, og Epiphone Sheratone 2.

Har foreløpig bare prøvd gretschen og likte egentlig den veldig godt, men så hørte jeg noen klipp på youtube med Hagströmen, og da ble jeg i tvil:) Epiphonen har jeg ikke prøvd den heller,

men synes den høres veldig bra ut.

Gitaren skal for det meste brukes til blues, jazz og rockabilly.

Håper på svar fra dere der ute:)

Mvh

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en 5120 selv, har 6120 nå. Må si at 5120 er fantastisk gitar i forhold til pris! Pickupene er dessverre ikke så gretschy som en skulle ønske, men de låter greit, og om man justerer de litt (masse guider på nettet) hjelper det masse. Funker uansett kjempefint til jazz, blues og rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp en Gretsch 5126, den har Dynasonic singlecoils. Siden den ikke har senterblokk i kroppen, vil den gi feedback ved mye volum/vreng. Men den låter kult!

Har også en Burny 335 med humbuckere og senterblokk, den vil jeg si er mer anvenlig enn Gretschen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp en Gretsch 5126, den har Dynasonic singlecoils. Siden den ikke har senterblokk i kroppen, vil den gi feedback ved mye volum/vreng.

Sant nok, men står man langt nok unna ampen så er det ikke noe stort problem :) Ikke alle scener som er store nok til dette men :P

Men den låter kult!

Seff, de kaller det ikke «That great Gretsch sound» for ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Har både Gretsch brian setzer hot rod og Epiphone es335 halvakustiske gitar og er veldig fornøyd med både lyd og kvalitet. Begge er de vi kaller "vintage" og selv om gretschen er veldig dyr i forhold til electromatic serien som du ser på, så er det ikke noe dårlig valg. Selfølgelig smak og behag, men for rockabilly er de uslålige. Men heller kjøp en litt gammel epiphone for å øke kvaliteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.