Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotgitarbrett


Will Reyna

Anbefalte innlegg

Jeg har meget lyst på et brett jeg kan bruke live, som har forhåndsinnstilte lyder jeg selv har satt opp. Sånn at jeg raskt kan bytte til clean og til vreng og til annen vreng og sånt med foten.

Hva anbefaler dere at jeg titter på? Trenger ikke noe sånn 'high end' til mange tusen, bare et som funker greit, som gjerne har no ekko og slikt innebygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Boss ME-50 eller GT-6, men GT-6 koster vel litt i meste laget. ME-50 funker bra, har det du måtte ønske av vanelige effekter og relativt god lyd, i hvert fall til å koste 2000-3000 kroner.

Personlig synes jeg det der låter møkk. Spes ME-50'en. Ellers har jeg hørt mye utrolig bra om den nye Pod XT Live, skal vist være grisetøff. Verdt å skjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det der låter møkk. Spes ME-50'en. Ellers har jeg hørt mye utrolig bra om den nye Pod XT Live, skal vist være grisetøff. Verdt å skjekke ut!

Man får det man betaler for, og tatt følgende i betraktning:

Trenger ikke noe sånn 'high end' til mange tusen, bare et som funker greit, som gjerne har no ekko og slikt innebygget.

... er ikke Pod XT Live et alternativ.

Kapische?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer David Gilmour:

"I still like my grungy, old stompboxes. They have more balls."

(tolket fritt)

Synes vrengen i de fleste billige multieffektbrettene (DigiTech, Zoom) er skrot. Delayen og klangen er grei nok, men ordentlige bokser som tåler en tung fot er mer min greie.

Selv har jeg hatt DigiTech RP-50, og har spilt på RP-200 og RP-100R, samt Zoom 707. Alle har bæsjvreng, men Zoomen har best klang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tenkte jeg det :

Knapper jeg trykker på med foten :

Solovreng fra amp - Riffvreng fra brett - Clean fra Amp, med ekko fra brett.

Veit ikke hva man kaller et sånt brett jeg.

hei, dersom du ta en pm, mail, ringer eller msn så kan jeg forklare dette til deg. må høre hva du har og hvordan du vil ha dette.

Men blir det snakk om å digitalt og analog sammen, krever noen fine snyder løsninger her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.