Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i det siste vært mye på jakt etter en ny forsterker! Har i det siste året vært en god del rundt på festivaler og slikt å spillt, og har funnet meg en klar favoritt! (vox) Forsterkeren jeg har for øyeblikket er en Behringer(gud vet hva modellnavnet er) som jeg kjøpte på en random butikk for 500 kroner... Det sier vel seg selv at den må byttes ut så fort som mulig ;D Har vært hos en musikkfohandler og prøvd denne (vox ac30vr) forsterkeren, og er veldig fornøyd med lyden den gir. Forhandleren sa at jeg kunne få forsterkeren for 4000 blank! God pris!

Noen som har erfaringer med denne forsterkeren?

Forsterkeren vil vel for det meste bli brukt til spilling hjemme, og evt. til spillejobber som ikke har forsterkere å tilby.

Endret av Bård Hestmark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har i det siste vært mye på jakt etter en ny forsterker! Har i det siste året vært en god del rundt på festivaler og slikt å spillt, og har funnet meg en klar favoritt! (vox) Forsterkeren jeg har for øyeblikket er en Behringer(gud vet hva modellnavnet er) som jeg kjøpte på en random butikk for 500 kroner... Det sier vel seg selv at den må byttes ut så fort som mulig ;D Har vært hos en musikkfohandler og prøvd denne (vox ac30vr) forsterkeren, og er veldig fornøyd med lyden den gir. Forhandleren sa at jeg kunne få forsterkeren for 4000 blank! God pris!

Noen som har erfaringer med denne forsterkeren?

Forsterkeren vil vel for det meste bli brukt til spilling hjemme, og evt. til spillejobber som ikke har forsterkere å tilby.

Hvis du liker ampen, bør det vel ikke ha noe å si hva vi synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, det finns många personer som har mycket kunskap om förstärkare här, men det är inte så lätt att ge tips eller säga om en förstärkare duger eller inte, om man inte vet vilken musik som ska spelas på förstärkaren, det är ju stor skillnad på vilken förstärkare du borde välja beroende på om du spelar jazz eller metal. Hur mycket pengar kan du lägga på förstärkaren? Vill du ha topp + kabinett eller är combo bättre? Ska det vara reverb eller andra inbyggda effekter på förstärkaren? Effektloop? Spelar det någon roll om det är rör eller inte? Ska den vara portabel eller spelar det ingen roll? Ju bättre info du ger, desto bättre info kommer du att få :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Srry, litt lite info i den ja ;/ :D Det jeg mener er at jeg vurderer å kjøpe en AC30, og lurer på om noen har erfaringer(sett hvor lenge den varer, kan den sprenges lett osv.?) Er jo også som *davidsen(takk for tipset!) sier at hvis jeg først skal kjøpe en ac30, så hvorfor ikke en c2 til 7-8 tusen istedetfor en VR til bare 4000 hvis en c2 er verdt prisen?! :) Stilen jeg spiller i er vell for det meste type klassisk rock med mye "sjel"(slik som jeg mener ac30 gir)

Jeg er bare en ung, og litt usikker kjøper. Og vil være sikker på at jeg får god kvalitet for pengene(derfor jeg spør her)

Endret av Bård Hestmark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første utgavene av Custom Classics' AC30ene som kom etter årtusenskifte mener jeg å huske var mindre driftsikre (ikke det at jeg har hatt en selv, men de to jeg kjenner som hver har hatt sine AC30CC har begge opplevd at ampene har 'knelet' etter relativt kort brukstid). Om dette var problemer ved som gjaldt over hele fjøla så har vel Vox lokalisert problemet og gjort utbedringer.

Hvordan låter de siste reissuene i forhold til 'the real deal' egentlig? Kunne godt tenkt meg en slik en, men blir lettere skremt av vekten på de. De veier jo like mye som en Twin Reverb/Super Reverb....

Ellers har man jo AC15 også. Selvfølgelig mindre headroom å ta av, men man må jo allikevel litt opp i volum før den vrenger.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan låter de siste reissuene i forhold til 'the real deal' egentlig? Kunne godt tenkt meg en slik en, men blir lettere skremt av vekten på de. De veier jo like mye som en Twin Reverb/Super Reverb....

Jeg skal ikke begi meg innpå å sammenligne den med vintage, men jeg har spilt ganske mye på AC30CC2 på øvingshotellet, og vil se de låter helt typisk AC30. Det er dog to ting jeg ikke liker med den; for det første spiller den aldeles ubrukelig høyt, jeg mistenker at slipsene har fått montert lineær volumpot, som på en del fendere. For det andre har jeg ikke fått den til å låte pent når jeg bruker effektsløyfa. Mulig den kan være laget for line level dingser.

Men når det er sagt, så ville jeg aldri ha kjøpt en vanlig AC30 etter å ha prøvd en HW.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva låter egentlig typisk AC30?

For meg er det JMI ampene fra 60-tallet.

Og jeg har ikke spilt på noen nye som ligner.

Men jeg har ikke testa den nye HW serien enda.

Den britiske RI serien fra 90-tallet skal også være bra.

Et godt tips på alle kinaforsterkere er å bytte rør med en gang.

Det spares inn kroner på å levere ampene med de billigste røra som er å finne på markedet.

Dessverre gjelder det også for amper som er produsert andre steder enn i Østen.

Selv om standardrøra kanskje ikke er fullt så dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kanskje må tenker på når det gjelder Vox AC30CC2 i forhold til "the real deal", er at du har to versjoner av CC2, en versjon med Wharfdale høytalere og en versjon, som er dyrere, med Alnico Blue. Sistnevnte er nok nærmere det du forbinder med en Vox, og selv om ikke Wharfdale lyder dårlig, så synes jeg de var "flatere" (dårlig beskrivelse kanskje) i lyden en Alnico Blue er. Synes forslaget med en AC15 (med en alncio blue) var bra. Uansett, ditt behov og din lommebok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare en ung, og litt usikker kjøper. Og vil være sikker på at jeg får god kvalitet for pengene(derfor jeg spør her)

Då gör du alldeles rätt i att fråga här, precis som du har gjort :) .

Om du mest ska ha den hemma så kan du ju checka ut om en lunchbox-topp kan vara något för dig, som till exempel Orange Tiny Terror eller Vox Night Train + ett 1x12 eller 2x12-kabinett. Jag personligen skulle absolut välja Tiny Terrorn av de två men det är ju en smaksak. Trots storleken så räcker de finfint till att gigga med. 15 watts rör spelar högt. När du ska ut och spela och gigstället har kabinett så behöver du bara lägga toppen i den medföljande bärväskan och slänga den över axeln, otroligt smidigt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak AC15 med alnico blue! Du trenger sjelden mer enn 15 watt, med mindre du skal spille blodhøyt, blodrent.

Edit: Etter å ha sjekka pris på den så ser jeg at den kanskje er litt utenfor ditt område... =/ Men den vanlige som inneholder g12m er jo ikke så gal i pris.

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva låter egentlig typisk AC30?

Tja det var det da. Det finnes sikkert like mange svar på det som det finnes folk, men for meg så vil jeg si den låter "løst".

I mine ører så har AC30 en vrenglyd som låter som en toliters isboks full av skruer, men det gir sikkert ikke mening for noen andre enn meg selv.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.