Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

080 streng? hvor?


Norstorm

Anbefalte innlegg

...den er gjort om til bass? :rolleyes:

Jeg prøver å flippe litt med at bass er bass og gitar er gitar, men dere metallhuer er jo for opptatt med å lukte på deres egen fis til å ta greia :D

Mens dere eksmetalhuer desperat leter etter påskudd for å vise at man har blitt mer åpen i livet? Nesj, ta me deg 0.09 strengene dine å hold deg til å spille jokke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alle har ulike preferanser. Jeg har en 0.120 streng (standard i ZOG-settet jeg bruker) som tykkeste på min 4-strengs bass som er stemt til helt vanlig EADG, og trives med det. :)

Jeg synes gjerne at folk skal få bruke 0.080 på gitar om man vil.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeh... Hva betyr zog?

Ref en tidligere post i denne tråden: http://www.zacharyguitars.com/Strings_Products.htm - 8-strengs settet er omtrent midt på siden.

ZOG står for Zachary Optimized Gauges. Mer om det her: http://www.zacharyguitars.com/Strings.htm (jada, fyren har en merkelig måte å kommunisere på, men strengene er det ingenting i veien med).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha :D

Detta MÅ jeg bare dele...

Jess, fikk svar fra han ZOG fyren.. Ho ho :D

Trukke jeg handler der gett :P

Les å le dere skakk :D

-------

You idiot, Read my ZOG page but you may not have the brains to comprehend it.

Your tensions are attrocious. Did you not realize that? They fucking stupid string set you are buying from your favourite string company gives you sets which are not designed right or has no design at all. Your set is way under-tensioned. They are morons of the first order and so are you for not realizing it.

Then you are an even bigger dumb fuck and you tune this down further??? You should kick yourself in the balls right now if you have any balls, which I don’t think you do.

I recommend you get a brain first and tell all your stupid little friend to get a brain as well. You have a lot to learn.

Maybe take up another hobby, guitar is not for you. I bet you are not even playing the guitar anyway but just making noises and you call it heavy metal.

Find the smartest guy you know who actually knows about guitars and can play and let me deal with him. Just get him to contact me instead of you,. I can sell him some strings and he can then teach you hopefully.

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, rolig nå. Dette er kameraten til Sarge! ;)

Hadde jo vært litt morsomt å sendt et bilde av en lettere tilbakestående person og sagt: "Hei, fant en på ditt nivå som du sikkert kan overtale til å kjøpe "dine" strenger."

Med det sagt vil jeg si at spenn ikke bare er tull, spesielt ikke i ytterkantene av hva som er normalt å stemme i. Dette er ikke et angrep på Sarge eller andre som har prøvd og likt ZOG. At fyren har en litt spesiell måte å fremstille seg selv på er nok hans eget valg, og har lite med strengene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett mailen du sendte han, som fikk han til å skrive det fantastiske svaret!

Følgende:

Hey Z

My name is Andreas Holand, and I play an 8 string (Ibanez RG2228) with a drop-E tuning.

and I DO have a problem with fretbuz and so forth on the lowest E string..

The guitar is newly fretdressed, and have a custom graphtech nut, so everything seems to be fine with the instrument itself..

Here's the Q.. What gauge do you think fit?

Till now, I've used a standard 010 set, with 057, and a 074.. Still it flaps around on the frets, and it sounds bad and doesen't feel right neither on the pick, or while fingerplaying in cleans..

I hear people telling me I should jump to a 090-hybrid, with an 080?

I don't know, man.. I have the string saddle pulled aaaaall the way back, and it just feel and sounds wrong.

What do you recommend??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.