Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspill? Skal gjøre mitt LIVS GITARKJØP - hjelp


Andre92

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Forresten. Nå står det mellom en noen lunde (ikke betydelig) slitt gibson les paul custom fra 1976 til 14.000 og en relativt ny til 18.000, begge ebony. Hvilken er best deal?

dette er to svært forskjellige gitarer hva gjelder specs. kunne du postet link, ev bilder?

den nye er nok best, evt. jevnest kvalitet, men den andre kan jo ha mojo?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, hr oversett tragisk mye på finn ser jeg =). Kan du fortelle kort om hvordan gitarkjøpet i usa gikk? vet alt dette med toll og sånn, men var det easy peace prosess?

Det gikk greit. Handlet med ei sjappe jeg har handlet fra før. Han sendte gitaren, jeg betalte momsen på Posten da jeg hentet gitaren. Helt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pliiis, ikke bland Custom Shop og Les Paul Custom.

Nope, men som sagt er LP Custom laget hos Gibson CustomShop fra og med 2004. Ellers er R6-7-8 osv. re-issues av Les Paul Standard slik de var.

Når det gjelder Custom'en fra '76 er jeg enig i at den bør testes/sees før evt. kjøp. Man kan komme over virkelig bra instrumenter fra '70s Gibsons, men generelt er det en ganske bred enighet om at disse ikke er av det beste som har kommet fra Gibson. På tross av dette, er det slik at det er en misforstått oppfatning av at bare det er gammelt, er det bra (vintage) og blir priset unormalt høyt ifht. det. Jeg hadde tenkt meg om mange ganger før jeg hadde betalt så mye for en '70 talls Gibson. For ikke lenge siden hadde jeg en '74 LP Custom til renovering, og det er ikke mye tvil om at jeg synes R8'en min er mange hakk bedre på alle områder. Jeg hadde nok også heller valgt LP Classicen jeg hadde framfor den Customen. En dårlig gitar var det på langt nær ikke, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP Custom er LP Custom, Custom Shop er Custom Shop...

Ja, men se hva jeg skriver da mann! :P

.... men som sagt er LP Custom laget hos Gibson CustomShop fra og med 2004. Ellers er R6-7-8 osv. re-issues av Les Paul Standard slik de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trudde Re-issuene var laget i Kalamazoo-sjappa jeg, men de er altså laget i Nashville?

Kalamazo-fabrikken er vel lagt ned for lenge siden. Gibson USA (vanlige produksjonsmodeller) blir produsert i Nashville. CustomShop-modellene blir produsert i Memphis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men tenkte det var andre som kunne trenge teskjemetoden :D

Du tenkte sikkert rett. Vi kan jo ta det en gang til: Les Paul Custom er altså en av mange forskjellige Les Paul modeller.

Custom Shop Les Paul er en Les Paul som er produsert på Gibsons Customshop-fabrikk. Fra 2004 er Les Paul Custom produsert ved Gibsons Customshop-fabrikk. Det er også de ulike re-issuene (Historic serien) I denne serien finner man re-issues av Les Paul Standard fra 1952 og opp til 1960 (R2,4,5,6,7,8,9,0 der 2-tallet forteller at det er en re-issue av en 1952-modell, 0 en 1960-modell osv.) Blant disse finner man også re-issues av Les Paul Customs De blir ofte kalt B4, B7 eller R4BB, R7BB. BB står som flere sikkert skjønner for Black Beauty som disse ble kalt den gangen. Det finnes også en Les Paul Custom '68 RI som har litt andre specs enn B7. Bla.a. lønnetopp. '50 talls LP Customs skilte seg vel fra Standarden ved bla.a. at både kropp og topp var i mahogny. Standard hadde lønnetopp.

Før 2004 ble Les Paul Custom produsert av Gibson USA sammen med de andre 'ordinære' produksjonsmodellene.

(Nå, må det vel ha sunket inn? :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte sikkert rett. Vi kan jo ta det en gang til: Les Paul Custom er altså en av mange forskjellige Les Paul modeller.

Custom Shop Les Paul er en Les Paul som er produsert på Gibsons Customshop-fabrikk. Fra 2004 er Les Paul Custom produsert ved Gibsons Customshop-fabrikk. Det er også de ulike re-issuene (Historic serien) I denne serien finner man re-issues av Les Paul Standard fra 1952 og opp til 1960 (R2,4,5,6,7,8,9,0 der 2-tallet forteller at det er en re-issue av en 1952-modell, 0 en 1960-modell osv.) Blant disse finner man også re-issues av Les Paul Customs De blir ofte kalt B4, B7 eller R4BB, R7BB. BB står som flere sikkert skjønner for Black Beauty som disse ble kalt den gangen. Det finnes også en Les Paul Custom '68 RI som har litt andre specs enn B7. Bla.a. lønnetopp. '50 talls LP Customs skilte seg vel fra Standarden ved bla.a. at både kropp og topp var i mahogny. Standard hadde lønnetopp.

Før 2004 ble Les Paul Custom produsert av Gibson USA sammen med de andre 'ordinære' produksjonsmodellene.

(Nå, må det vel ha sunket inn? :D)

Dude, hvor får du tak i så små skjeer? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.