Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspill? Skal gjøre mitt LIVS GITARKJØP - hjelp


Andre92

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har 18-19.000 å disponere til en ny / brukt gitar.

-Vet godt va jeg er ute etter: En Gibson Les Paul, skikkelig neat?

Luksusdilemma:

Står mellom å kjøpe en splitter ny Gibson Les Paul Traditional (desert burst), og en brukt (5-10år) Gibson Les Paul Custom (alpine white, eller ebony).

Traditional (4sound) - ny 16.000kr

Custom (usa ebay) - brukt 16-20.000

Jeg kan mye / er erfaren med begge gitarene, digger begge, synes begge er ekstremt digg å se på, har penga. Noen argumenter eller innspill på hvilken (av de eller lignende gitar) jeg bør gå for?

Takk!

(prisen på les paul custom er inkludert alle kostnader; frakt, moms, eventuell toll på 2-300kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gibson LP Custom '57 Reissue?

www.Dritfetegitarer.com har ganske mye forskjellige LP'er inne til gode priser om du har anledning til å hente i Oslo.

Har du trålet finn og forumet her? Kan finne mye bra gitarer til gode priser her på berget også. I høyeste grad kjøpers marked om dagen.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet en en brukt CS blir et dårlig valg, mener jeg. CS er bedre gitarer.

Ville sett på CS LP Custom, det er ikke sikkert det ligger ute for salg akkurat nå, men garantert før jul.

Skal du kjøpe den ultimate gitaren, er litt ventetid IKKE dumt.

Mine to øre ;)

Skulle nesten til å skrive "hva er en CS"???

Men ja, det kan jeg absolutt tenke meg. Er bare det at jeg har litt troen på andre les pauls og. pluss mindre stress og mindre penger!

men nå er det foreløpig 1-0 til Custom.

Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CS (custom shop) er absolutt svaret. Du får en til rundt 15 lapper brukt og du kommer aldri trenge flere lestere. Med mindre du blir lei fargen. Før jeg fikk min R6 (Customshop 1956 reissue) likte jeg ikke les pauls i det hele tatt. Aldri funnet noe annet som holder mål siden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CS (custom shop) er absolutt svaret. Du får en til rundt 15 lapper brukt og du kommer aldri trenge flere lestere. Med mindre du blir lei fargen. Før jeg fikk min R6 (Customshop 1956 reissue) likte jeg ikke les pauls i det hele tatt. Aldri funnet noe annet som holder mål siden =)

Fett, forslag til hvor eller av hvem jeg kan få et best mulig custom tilbud fra?

Er forresten litt for ung, føler jeg, til å kjøpe en nedslitt en fra 70tallet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med dem som anbefaler CS Gibson Les Pauls. Glimrende instrumenter som du får til rundt samme pris brukt som en ny Traditional. Vel, i hvert fall brukte R7 eller R8, vel og merke (1957 og 1958 re-issues). Ellers er vel Les Paul Custom også produsert hos Gibson CustomShop fra og med 2004 hvis jeg ikke husker helt feil, men jeg vet ikke hva de går for på bruktmarkedet for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er vel Les Paul Custom også produsert hos Gibson CustomShop fra og med 2004 hvis jeg ikke husker helt feil, men jeg vet ikke hva de går for på bruktmarkedet for tiden.

Stemmer det. Det kommer litt an på hvor gammel den er og om den er strøken. Hvit Custom er vanskeligere å få tak i brukt, siden det er så få av dem på bruktmarkedet. Jeg så en 2003mod(?) Alpine White på Finn for et par måneder siden. Denne kostet 16500 ifølge annonsen, men jeg vet ikke hva den gikk for. Tror det var Tomsti her på forumet som kjøpte den.

Jeg kjøpte selv en 2005mod rundt samme tid, og den kom på ca 15000 + moms. Ikke den beste dealen, men den var nesten helt strøken. Hvit brukt Custom er ikke det letteste å oppdrive her til lands, så det var derfor jeg kjøpte i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Det kommer litt an på hvor gammel den er og om den er strøken. Hvit Custom er vanskeligere å få tak i brukt, siden det er så få av dem på bruktmarkedet. Jeg så en 2003mod(?) Alpine White på Finn for et par måneder siden. Denne kostet 16500 ifølge annonsen, men jeg vet ikke hva den gikk for. Tror det var Tomsti her på forumet som kjøpte den.

Jeg kjøpte selv en 2005mod rundt samme tid, og den kom på ca 15000 + moms. Ikke den beste dealen, men den var nesten helt strøken. Hvit brukt Custom er ikke det letteste å oppdrive her til lands, så det var derfor jeg kjøpte i USA.

Hm, ja, hr oversett tragisk mye på finn ser jeg =). Kan du fortelle kort om hvordan gitarkjøpet i usa gikk? vet alt dette med toll og sånn, men var det easy peace prosess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Nå står det mellom en noen lunde (ikke betydelig) slitt gibson les paul custom fra 1976 til 14.000 og en relativt ny til 18.000, begge ebony. Hvilken er best deal?

Når det kommer til 70-talls Gibson, så gjelder det ABSOLUTT å prøve før du kjøper.

Hadde jeg ikke hatt mulighet til det, så hadde jeg automatisk gått for den nyere som er litt dyrere...mye rart som kom ut fra Gibson på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Nå står det mellom en noen lunde (ikke betydelig) slitt gibson les paul custom fra 1976 til 14.000 og en relativt ny til 18.000, begge ebony. Hvilken er best deal?

Søttitals Gibsongitarer er ikke spesielt mye ettertraktet (Norlin-eraen), men det kan hende at denne er et godt eksemplar, men du må teste den først. Jeg hadde gått for en brukt R7/8/9/0, de kan ligge i prissjiktet ditt.

Regn med ca 10K på en god amp om du ikke har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.